رئیس دانشگاه فنی‌‌و‌حرفه‌‌ای خبر داد:

پارک مهارت و صنایع خلاق راه‌اندازی خواهد شد

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فنی‌‌و‌حرفه‌‌ای از راه‌اندازی پارک مهارت و صنایع خلاق در تهران خبر داد و گفت این پارک به‌زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۸۰۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
پارک مهارت و صنایع خلاق راه‌اندازی خواهد شد

عرفان خسرویان در افتتاحیه اجلاس سالانه روسای دانشکده‌ها و آموزشگاه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور ضمن تبریک و تسلیت شهادت آیت الله شهید رئیسی بیان کرد: اخلاص و کار شبانه روزی از ویژگی‌های شهید رئیسی بود، امیدواریم کسانی که برای ادامه این مسیر حضور دارند راه شهید رئیسی را ادامه داده و دولت جدید رهرو ایشان باشد.

وی با اشاره به یکی از اقدامات مهم شهید جمهور در حوزه آموزش عالی، یادآور شد: بازگشایی دانشگاه‌ها پس از کرونا موضوع اصلی در آغاز دولت بود در حالی که هزینه‌های جاری دانشگاه ها افزایش یافته بود و بسیاری از منابع دولت قفل شده بود اما رئیس‌جمهور شهید دستور دادند دانشگاه‌ها باید به صورت حضوری در ایام بعد از عید افتتاح شود.

رئیس دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای کشور در ادامه با اشاره به اینکه در گذشته نظام آموزش‌های مهارتی در سپهر برنامه علم و فناوری کشور نادیده گرفته شده بود، بیان کرد: اسناد مرتبط با علم و فناوری مطالعه می‌شد اما صحبتی از آموزش‌های مهارتی به میان نمی‌آمد.

خسرویان اضافه کرد: اساسا دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان عضو پیوندی به مجموعه وزارت علوم افزوده شده بود و چالش‌های متعددی بر سر راه این دانشگاه قرار داشت که یکی از مهم‌ترین آن‌ها بحث بودجه بود. همچنین در حوزه منابع انسانی نیز با سونامی بازنشستگی اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای مواجه بودیم که هنوز این موضوع ادامه دارد.

رئیس دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای کشور تصریح کرد: چالش بعدی نیز در رابطه با تمایز آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای با سایر آموزش‌های دانشگاهی بود، اکنون حدود 80 درصد آموزش‌های ما کارگاهی است، اما باز شاهد وجود کارگاه‌های فرسوده هستیم؛ این در حالی است که می‌شد در دوران کرونا آن‌ها را تجهیز کرد.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم همکاری‌های خوبی با دولت و مجلس در راستای ارتقای داشنگاه فنی‌وحرفه‌ای صورت گرفت، گفت: همچنین شاهد حمایت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان بازرسی و حمایت‌های شخص رئیس جمهور شهید بودیم که نتیجه آن اخذ بودجه یک هزار و 500 میلیارد تومانی برای تجهیز دانشگاه شد.

خسرویان در ادامه با اعلام این خبر که پارک مهارت و صنایع خلاق به زودی در تهران راه‌اندازی خواهد شد، عنوان کرد: انتظار داریم این مسیر تحول که آغاز شده در دولت چهاردهم ادامه یابد و این حرکت شتابنده متوقف نشود.

در ادامه این مراسم محمدرضا مردانی، رئیس سازمان بسیج اساتید کشور شهادت شهدای خدمت و در راس آنها شهید جمهور، آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفت و بیان کرد: آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهوری مردمی، خدمت‌گزاری مخلص و مسئول کارآمد و خستگی ناپذیر بودند که مردم ایران ایشان را از یاد نخواهند برد.

وی در ادامه اضافه کرد: علاوه بر توسعه کمی دانشگاه‌ها که بسیار قابل ملاحظه است، توسعه کیفی نیز در رشته‌ها و گرایش‌ها بسیار چشم‌گیر و قابل توجه است، اما آموزش عالی ما همچنان با چالش‌هایی مواجه است.

مردانی افزود: متاسفانه به لحاظ کارآمد بودن فارغ‌التحصیلان برای ورود به بستر کار و خود‌اشتغالی و همچنین حضور در صحنه تولید و صنعت، شاهد لشکر بیکاران هستیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید یادآور شد: آموزش‌های مهارتی یکی از مهم‌ترین بخش‌های آموزش‌های عالی است که اگر درست اجرا شود و هدف‌گذاری دقیقی در مبانی، اهداف و ارزش‌های بنیادین فنی‌و‌حرفه‌ای داشته باشیم، می‌توانیم بستر خوبی را برای جوانان و فضای کار آن‌ها فراهم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار