با حضور وزیر بهداشت انجام شد؛

افتتاح بزرگ‌ترین انبار پشتیبانی کشور در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی

تهران (پانا) - ۳۳ دستگاه موتورلانس جدید، بزرگ‌ترین انبار پشتیبانی کشور در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی و اتاق هدایت عملیات بحران (EOC) به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۱۴۷۹۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح بزرگ‌ترین انبار پشتیبانی کشور در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی

این آیین روز چهارشنبه با حضور بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسئولان اورژانس کشور برگزار شد.

در ابتدای دولت مردمی، ۱۵۰ دستگاه موتورلانس در استان تهران فعال بود و با تدابیر اتخاذ شده، امروز با تزریق این ۳۳ دستگاه، ناوگان موتورلانس به ۲۶۴ دستگاه افزایش می یابد.

در ابتدای دولت زمان رسیدن بر بالین آمبولانس، ۲۵ دقیقه و موتورلانس ۱۷ دقیقه در استان تهران بوده که با اقدامات انجام شده، بخصوص افزایش ناوگان موتورلانس، زمان رسیدن آمبولانس به ۱۵ دقیقه و موتورلانس از لحظه دریافت تماس به ۹ دقیقه کاهش یافته است.

تمام ناوگان موتورلانس به دستگاه تله کاردیولوژی مجهز است و بیماران قلبی در محل تماس توسط متخصص قلب ویزیت شده و آمار مرگ و میر ناشی از بیماریهای قلبی به صورت چشمگیری کاهش یافته است.

بزرگترین انبار کشور در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی توسط خیّرین به متراژ ۲۴۰۰ متر مربع وقف شده که در این دولت سوله و پایگاه اورژانس آن ساخته شده است.

زمان شروع پروژه از سال ۱۳۹۸ آغاز شده که تا ابتدای دولت ۵۰ درصد کار انجام شده بود و در این دولت به اتمام رسید.

این انبار بزرگترین انبار پشتیبان حوزه فوریت های پزشکی در سراسر کشور است و نقش بسزایی در پشتیبانی عملیات ها خواهد داشت.

وزیر بهداشت در آیین افتتاح ۳۳ دستگاه موتورلانس، مرکز هدایت عملیات بحران و بزرگترین انبار پشتیبانی کشور و ساختمان معاونت آموزش، پژوهش و اعتبار بخشی اورژانس استان تهران گفت:۱۳ درصد از تماس ها نیازمند اعزام به بیمارستان و بستری در مراکز درمانی هستند.

عین اللهیرافزود: کاربرد اتوبوس آمبولانس ها بسیار زیاد است و از این دستگاه ها در دوران راهپیمایی اربعین حسینی به خوبی استفاده شده‌ است. اورژانس از اهمیت بالایی برخوردار است و در گذشته به این سازمان به خوبی رسیدگی نشده بود.

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور در آیین افتتاح ۳۳ دستگاه موتورلانس، مرکز هدایت عملیات بحران، بزرگترین انبار پشتیبانی کشور و ساختمان معاونت آموزش، پژوهش و اعتبار بخشی اورژانس استان تهران گفت: اعتبار یک‌درصد فروش خودرو جهت خرید آمبولانس در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سومین پایگاه اورژانس دریایی در ابوموسی راه اندازی می شود.

محمداسماعیل توکلی رئیس سازمان اورژانس استان تهران نیز گفت: میانگین زمان رسیدن موتورلانس ها به ۹ دقیقه رسیده است.

وی افزود: امروز ۲۶۴ دستگاه موتورلانس در تهران فعال هستند و اکنون تعداد زیادی پد بالگرد در تهران راه اندازی شده‌ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار