یک کارشناس فضای مجازی در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

بهترین راه قبل از محدودکردن نوجوانان، آگاه کردن آن‌هاست

تهران (پانا) - یک کارشناس فضای مجازی گفت بهترین راه قبل از محدودکردن نوجوانان، آگاه‌سازی آن‌هاست که این مهم وظیفه والدین است.

کد مطلب: ۱۴۷۸۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
بهترین راه قبل از محدودکردن نوجوانان، آگاه کردن آن‌هاست

احسان محمدی، کارشناس فضای مجازی در گفت‌وگو با پانا درباره استفاده کودکان از فضای مجازی اظهار کرد: «گاهی اوقات ایجاد محدودیت برای کودکان و نوجوانان به معنای سلب حق استفاده از یک فضا نیست بلکه به معنای ایجاد‌ کردن فضایی است که به آن‌ها صدمه نزند. لازم است در بعضی موضوعات کودک به سن مربوطه برسد.»

وی ادامه داد: «مواردی مانند خشونت یا مسائل جنسی از جمله مواردی هستند که مواجه‌شدن با آن‌ها سن مخصوص داشته و باید کودک آمادگی روحی لازم را به‌دست آورد. این محدودیت در همه کشورها اعمال می‌شود و فقط مخصوص کشور ما نیست. محدود‌کردن کودکان و نوجوانان در استفاده از فضای مجازی از این دسته محدودیت‌ها است.»

محمدی تاکید کرد: «باید کودکان آگاهی لازم در این زمینه را به‌دست آورند. اما موضوعی که از آن هم مهم‌‌تر است، والدین آگاه است. والدین با توجه به آگاه‌بودن خطرات این فضا می‌توانند این آگاهی را به فرزندان خود بدهند و از آسیب‌های متعدد جلوگیری کنند. ممکن است کودکان دچار هیجان بوده و قدرت تصمیم‌گیری نداشته باشند اما والدین باید با ایجاد فضای مناسب فرزند را کنترل کرده تا به  بلوغ فکری برسد.»

این کارشناس بیان کرد: «گاهی دیده می‌شود که بعضی والدین به رفتارهای ناهنجار با فرزند خود افتخار می‌کنند مثلا پدری به این بهانه که فرزند به تنهایی و دور از چشم ما این کارها را انجام ندهد، همراه فرزند خود سیگار می‌کشد که این اعمال از رشد کودک جلوگیری می‌کند. بهترین راه قبل از محدودکردن نوجوانان آگاه‌سازی آن‌هاست که این مهم وظیفه والدین است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار