رئیس جمعیت هلال احمر خبر داد:

آماده‌باش هلال احمر برای پوشش آیین تشییع پیکر شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان

تهران (پانا) - رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به برگزاری آیین تشییع پیکر مطهر آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا و هیات همراه در قم، تهران و مشهد از آماده‌باش امدادگران هلال‌احمر به منظور پوشش امدادی این مراسم خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۶۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
آماده‌باش هلال احمر برای پوشش آیین تشییع پیکر شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر؛ پیرحسین کولیوند در ستاد ملی شرایط اضطراری جمعیت هلال‌احمر به منظور هماهنگی مراسم تشییع پیکر مطهر شهید آیت‌الله رئیسی، خادم‌الرضا و هیأت همراه در قم، تهران و مشهد گفت: آیین‌های مختلفی برای شهدا، یادبود و گرامیداشت در سراسر کشور انجام می‌شود که پوشش امدادی آنها بر عهده هلال‌احمر است.

وی بیان کرد: آیین تشییع در 3 استان تهران، قم و مشهد برگزار و عملیات پوشش امدادی این مراسم برای امدادرسانی به عزاداران از سوی هلال احمر انجام می‌شود.

کولیوند با تأکید بر اینکه تجهیزات و اقلام لازم در این مراسم همراه امدادگران و نجاتگران خواهد بود، ادامه داد: امدادگران هلال‌احمر در عملیات جست وجوی بالگرد رئیس جمهور شهید تمام تلاششان را کردند و در همه استان‌های کشور در این روزها برای پوشش امدادی مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید در آماده‌باش هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه اظهار داشت: علاوه بر امدادگران و نجاتگران، داوطلبان پزشک و پیراپزشک نیز برای ارائه خدمات سلامت و پزشکی در این مراسم حضور خواهند داشت.

حضور بیش از ۱۶۰۰ امدادگر و نجاتگر برای پوشش امدادی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر تهران نیز در این نشست گفت: ۲۰۰ نفر امدادگر زن و مرد و ۱۵۰ نیروی امدادی دیگر با خودروهای نجات و آمبولانس، مراسم امشب تشییع پیکر رئیس جمهور شهید در مصلای امام خمینی (ره) تهران را پوشش می‌دهند.

شاهین فتحی ادامه داد: در مراسم اقامه نماز فردا چهارشنبه بر پیکر رئیس جمهور شهید در دانشگاه تهران توسط رهبر معظم انقلاب، ۱۵۰ نجاتگر آقا و ۵۰ نجاتگر خانم در محدوده اقامه نماز و در مجموع بیش از ۲۰۰ نجاتگر در داخل دانشگاه تهران برای پوشش مراسم حضور پیدا خواهند کرد.

وی ادامه داد: هزار و ۲۹۰ نجاتگر و امدادگر هم در مسیر انتقال پیکر رئیس جمهور شهید در پوشش امدادی این مراسم حضور پیدا خواهند کرد و در مجموع بیش از ۱۶۰۰ امدادگر و نجاتگر پوشش امدادی مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید را در تهران بر عهده دارند.

جزئیات پوشش امدادی مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید در مشهد

محسن ذاکریان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی نیز در این نشست گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته پیکر مطهر شهدای سقوط بالگرد رئیس جمهور، روز پنجشنبه انجام می‌شود، پوشش امدادی مسیر تشییع پیکر توسط ۵۰۰ نیروی امدادگر و نجاتگر انجام می‌شود.

حضور ۳۵ تیم امدادی در آیین تشییع قم

محمدرضا مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر قم در توضیح پوشش امدادی مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید در قم گفت:  ۳۶ تیم امدادی با تجهیزات لازم به همراه خودروهای امداد و نجات و آمبولانس مسیر تشییع پیکر را پوشش می دهند.

جزئیات پوشش امدادی مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید در مشهد  ذاکریان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی نیز در ادامه این نشست گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته پیکر مطهر شهدای سقوط بالگرد رئیس جمهوری پنجشنبه انجام می‌شود، پوشش امدادی مسیر تشییع پیکر توسط ۵۰۰ نیروی امدادگر و نجاتگر پوشش امدادی را انجام می‌دهند.

بالگرد حامل خادم الرضا (ع) شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی روی رودخانه ارس در مرز مشترک با جمهوری آذربایجان، در محدوده شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود سقوط کرد.

حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و سه نفر کادر پروازی، دیگر سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند که همگی به شهادت رسیدند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار