مشاور وزیر بهداشت مطرح کرد؛

دانشجویان و نخبگان علمی در خط مقدم اعمال سیاست‌های جوانی جمعیت هستند

تهران (پانا) - مشاور وزیر بهداشت گفت برای تغییر ریل کم فرزندی و تجرد گرایی و مسائل تاخیر ازدواج در جامعه امروز، باید از پیشروان این تغییر یعنی دانشجویان و نخبگان علمی استفاده کرد، چراکه برای دانشگاهیان در این حوزه گفت‌وگوها و اتاق فکرهای مختلف صورت می‌‌گیرد و نتیجه این گفتمان‌ها باید در جامعه نمود پیدا کند.

کد مطلب: ۱۴۷۳۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد
دانشجویان و نخبگان علمی در خط مقدم اعمال سیاست‌های جوانی جمعیت هستند

به گزارش روابط عمومی دومین جایزه ملی جوانی جمعیت، مونا زینال‌لو مشاور وزیر بهداشت ایران گفت: بحث جمعیت در گذشته توسط دولت و حاکمیت ایران و همراهی مردم با سیاست‌های نظام منجر به طرح‌‌های کاهش نرخ باروری در دوره اجرایشان شد، بنابراین کاهش جمعیت براساس سیاست‌های کلان کشور با همکاری بخش سلامت و نظام شبکه بهداشت اثرگذار بود.

وی با اشاره به اینکه حال با شرایط کنونی می‌بایست نگرش‌ها، بینش، انگیزه و عملکرد کارکنان شبکه بهداشت را در عرصه جمعیت و فرزندآوری تغییر دهیم، گفت: نیاز به افزایش مشاوره فرزندآوری،‌ مشاوره‌های پیشگیری از سقط، حمایت از مقوله افزایش جمعیت و نظام ارزش‌گذار سیستم و کارانه‌های پلکانی در جهت فرزندآوری برای کارکنان شبکه سلامت، به خصوص بهورزها و مراقبین سلامت داریم.

زینال لو در ادامه یادآور شد: اگر می‌خواهیم ریل کم فرزندی و تجرد گرایی و مسائل تاخیر ازدواج در جامعه امروز تغییر کند، پیشروان این تغییر قطعا دانشجویان و نخبگان علمی هستند چراکه برای دانشگاهیان در این حوزه گفت‌وگوها و اتاق فکرهای مختلف صورت می‌گیرد و نتیجه این گفتمان‌ها باید در جامعه نمود پیدا کند.

وی در ادامه به اثر جایزه ملی جوانی جمعیت در جامعه پرداخت و گفت: جایزه ملی باید فضای رقابتی و ارزیابی شفاف و قابل ارائه با شاخص‌های مشخص شده برای نخبگان و دانشجویان داشته باشد تا هیچ جای شبهه و چالشی در نتایج به وجود نیاید. علاوه بر این بهتر است جایزه برای برگزیدگان دارای امتیازات شایانی در سطح جامعه، فضای کاری و دانشگاهی باشد .چه بسا جایزه ملی جوانی جمعیت بتواند در تعامل با شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گیرد و همین امر موجب افزایش رقابت و انگیزه در نخبگان شود.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش های خانواده،رسانه،سازمان های مردم نهاد ، دستگاهای اجرایی،شرکت ها و موسسات خصوصی ،مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار