رئیس پلیس راهور فراجا:

دانش‌آموزان همیار پلیس تذکرهای لازم را به والدین خود در هنگام رانندگی بدهند

تهران (پانا) - رئیس پلیس راهور فراجا در گفت‌وگو با دانش‌آموزان همیار پلیس از آن‌ها خواست تا همه‌ تذکرهای راهنمایی و رانندگی ‌که می‌تواند سفرهای نوروزی را تبدیل به یک سفر خاطره‌انگیز کند، به والدین خود بدهند.

کد مطلب: ۱۴۶۴۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان همیار پلیس تذکرهای لازم را به والدین خود در هنگام رانندگی بدهند

ایام عید نوروز و مسافرت‌های نوروزی از جمله مواقعی است که باید بیش از پیش مراقب رانندگی و حوادث ناشی از مسائل ترافیکی بود، در واقع باید رانندگان نسبت به رانندگی خود آگاه‌تر و هوشیارتر باشند، چرا که در این ایام با توجه به افزایش تردد در جاده‌ها و بزرگراه‌های بین‌شهری، احتمال بیشتر شدن آمار تصادف‌ها وجود دارد.

در این میان، پلیس راهور و باقی ارگان‌های امدادی همواره سعی دارند مردم را نسبت به حوادث ترافیکی آگاه‌تر کنند و با اعمال قوانینی بازدارنده، میزان تصادف‌ها را کاهش دهند؛ حتی در این زمینه دانش‌آموزان نیز به ابتکار وزارت آموزش و پرورش و پلیس راهور فراجا می‌توانند نسبت به بی‌احتیاطی والدین خود هشدار دهند و نقش همیاران پلیس را ایفا کنند که یکی از انتظارات سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش در رابطه با سپردن نقش به دانش‌آموزان است و اثرپذیری بالایی دارد.

سید‌تیمور حسینی، رییس پلیس راهور فراجا در گفت‌وگو با پانا خطاب به دانش‌آموزان همیار پلیس اظهار کرد: «قبل از هر چیزی به همه‌ دانش‌آموزان عزیز کشور عرض سلام و وقت بخیر دارم. ما همیشه از این پتانسیل قوی(دانش‌آموزان) به عنوان همیاران پلیس استفاده کرده‌ایم، امسال نیز همین قصد و منظور را داریم.»

وی افزود: «ان‌شاالله همه دانش‌آموزان عزیز به عنوان همیار پلیس در زمانی که با خانواده‌هایشان به سفرهای نوروزی می‌روند مراقب جدی رانندگی پدر و مادر عزیزشان باشند؛ برای مثال اگر خدایی نکرده خواستند با تلفن صحبت کنند، تذکر دهند.»

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: «یا اگر سرعتی که می‌روند با تابلوهایی که کنار جاده نصب شده است، یکسان نیست، بگویند مامان یا بابا سرعت را کم‌تر کنید.»

سردار حسینی اضافه کرد: «همچنین اگر جای خطرناکی خواستند بایستند، بگویند که اینجا جای خطرناکی دست و جای مناسبی برای توقف نیست. در واقع همه‌ تذکرهایی که می‌تواند این سفر را تبدیل به یک سفر خاطره‌انگیز کند را دانش‌آموزان همیار پلیس می‌توانند به والدین خود بدهند.»

خبرنگار : امجد عبدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار