سخنگوی شهرداری تهران:

۵ میلیون وعده افطاری ساده در تهران پخش می‌شود

سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه در مناطق 22 گانه تهران جشن شهر رمضان برگزار خواهد شد گفا محوریت این برنامه با پارک لاله است و 5 میلیون وعده افطاری ساده در تهران پخش خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۶۴۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد
۵ میلیون وعده افطاری  ساده در تهران پخش می‌شود

عبدالمطهر محمدخانی در گفت‌وگو با پانا در مورد برگزاری جشنواره مردمی آرمان و شهر رمضان گفت: ما در مجموعه شهرداری تهران در بخش فرهنگی، معتقد هستیم که هر اقدام و اتفاق فرهنگی باید در کف میدان رخ دهد. بنابراین اصرار داریم رویدادهای فرهنگی خود را به صورت حداکثری، مردمی برگزاری کنیم. از همین روی، نگاه ما در جشنواره آرمان این است که در بخش‌های مختلف تهران به ویژه با محوریت پارک لاله، بتوانیم ایفای نقش کرده و یک جشن مردمی را در این ایام برگزار کنیم. 

وی اظهار داشت: البته این برنامه در تمام 22 منطقه تهران در پارک‌ها، میادین و فضاهای متعدد دیگری در حال برگزاری است؛ اما محوریت این برنامه در پارک لاله است. در بلوار کشاورز، افطارخانه تهران را داریم و مجموعه برنامه‌های «بهار قرآن-بهار ایران» را در پارک لاله خواهیم داشت. محمد خانی در مورد توزیع افطار در شهر تهران نیز بیان کرد: انشا الله با مشارکت گروه‌های مردمی، امیدوار هستیم امسال بتوانیم رکورد 5 میلیون وعده افطاری ساده را داشته باشیم. 

سخنگوی شهرداری تهران افزود: ما هیچگاه فراموش نمی‌کنیم که تمام رویدادهای فرهنگی باید در بطن مردم شکل گیرد و بنابراین باید در بطن شهر و در میان مردم صورت بپذیرد. از همین روی، ما حتما خود را در کنار مردم می‌دانیم. خود مردم عزیز در مساجد و محافل گوناگون و حتی منازل خود، این ماه عزیز را گرامی می‌دارند و میزبان روزه داران هستند. شهرداری خودش را در کنار مردم می‌داند و می‌کوشد که بتواند این اتفاق را هرچه بیشتر، مردمی رقم بزند. 

محمد خانی با عنوان اینکه ترکیب ماه مبارک رمضان با عید نوروز نیز همین موضوع را رقم می‌زند، از مردم برای حضور در پارک لاله و شرکت در جشنواره های شهری تهران دعوت کرد: از همین روی، نامگذاری‌ای که برای این رویداد صورت گرفت، «بهار قرآن-بهار ایران» بود. از مردم می‌خواهیم که قدم بر چشم ما بگذارند و لطف کنند و در این محفل معنوی و در عین حال، پرنشاط مشارکت کنند.

وی در مورد نیاز شادی شهری هم توضیح داد : در نیاز مردم کشور ما و نیاز مردم تهران به شادی‌های جمعی و رویدادهای پرنشاط این چنینی، شکی نیست. به عنوان نمونه در همین امروز، کاروان شادی شهرداری تهران از میدان هفتم تیر تا پارک لاله حضور داشت و کاروان‌های گل و کاروان‌های موسیقی، فضایی بسیار شاد و مفرح را برای مردم فراهم آورده بودند؛ حتی با اینکه حرکت این کاروان ها باعث ایجاد ترافیکی اندک شده بود، مردم از آن‌ها استقبال می‌کردند. اولویت ما در برنامه‌های امسال در پارک لاله نیز همین است و بنا داریم با یکدیگر، شادی و نشاط جمعی را تمرین کنیم و در عین حال بتوانیم از فضای معنوی ماه مبارک رمضان نیز استفاده کنیم.

محمد خانی در پایان گفت: همه ما در دل خود، غم مردم فلسطین و غزه را داریم. در این ایام ماه مبارک رمضان، این مردم مظلوم در بدترین شرایط ممکن، زندگی خود را سپری می‌کنند. 2 میلیون انسان آزاده و مسلمان تحت وحشیانه‌ترین شکل ممکن نسل‌کشی قرار دارند. طبیعتا دل ما نیز متوجه آنجا است. اما ما وظیفه خود را در ایجاد شادی جمعی بین مردم شهر تهران فراموش نمی‌کنیم و تمام تلاش ما بر این است که این فضا را در گستره شهر تهران فراهم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار