رئیس سازمان سنجش در پاسخ به پانا اعلام کرد؛

نحوه محاسبه سوابق تحصیلی و دروس اختصاصی در کنکور 1402

تهران (پانا) - رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص نحوه محاسبه سوابق تحصیلی و دروس اختصاصی در کنکور سراسری سال 1402 توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۳۸۳۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
نحوه محاسبه سوابق تحصیلی و دروس اختصاصی در کنکور 1402

عبدالرسول پورعباس در نشست خبری برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری سال 1402 در پاسخ به سوال پانا درخصوص نحوه محاسبه درصد معدل(سوابق تحصیلی) به درصد دروس اختصاصی در کارنامه داوطلبان کنکور اظهار کرد: فرایند تاثیر سوابق تحصیلی از روز شنبه آغاز می‌شود. همین امروز با آموزش‌وپرورش هماهنگی‌ها صورت گرفت که اطلاعات روز شنبه یا یکشنبه بر روی سایت مرکز سنجش آموزش و پرورش بارگذاری شود و داوطلبان بتوانند نمرات خود را مشاهده کنند. نمره هر درس ملاک است نه معدل و نه میانگین.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: طبق مصوبات شورای سنجش و پذیرش، نمره هر درس با ضریب درسی آن متفاوت است. یعنی ممکن است ضریب تحصیلی فرد 15 یا عددهای دیگر باشد. نمره هر درس تراز می‌شود و تراز کل به‌دست می آید. تاثیر سوابق تحصیلی، تاثیر 10 درسِ مجزا و مستقل از هم در کنکور است. این 10 درس مجموعا یک نمره تراز را به ما می‌دهد که به آن تراز سوابق درسی گفته می‌شود و تاثیر آن 40 درصد قطعی است. 60 درصد هم چند درسی است که در آزمون گرفته شده است و ضرایب مختلف دارند و ترازشان ساخته می‌شود که این دو تراز، تراز کل آزمون را می‌سازد که بر مبنای آن، رتبه کل را به داوطلب اعلام می‌کنیم که ملاک انتخاب رشته داوطلب است.

وی گفت: لذا داوطلبان باید آخرین اطلاعات خود را روی سامانه مرکز سنجش آموزش و پرورش ببینند و اگر ایرادی، مغایرتی و نظر و اعتراضی دارند به آموزش و پرورش اعلام کنند. در نهایت نمره نهایی‌شده به شکل ارتباط برخط بین ما و آموزش و پرورش رد و بدل می‌شود. داوطلبان نگران اقدامی نباشند و هیچ اقدامی نیاز نیست صورت بگیرد و تنها نکته‌ای که وجود دارد و قبلا اعلام شده برای داوطلبانی است که نمره سوابق ندارند زیرا جایگاه آن درسشان صفر می‌شود. از داوطلبان می‌خواهیم روی این قضیه حساس باشند زیرا بعد از اعلام نتیجه به هیچ عنوان هیچ راهی وجود ندارد که درخواستشان اعمال شود. اعمال نظرات از روز شنبه شروع می‌شود تا وقتی که نمرات سوابق به سازمان سنجش اعلام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار