رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری اعلام کرد؛

شناسایی ۴۸۳ کانال تلگرامی تقلب در کنکور سراسری

تهران (پانا) - رئیس شورای حفاظت از آزمون‌های سازمان سنجش از شناسایی ۲۴۹ شبکه و ۴۸۳ کانال تلگرامی تقلب در کنکور خبر داد و گفت ۲۴۹ مورد دستگیری متخلفان اتفاق افتاده است.

کد مطلب: ۱۳۸۳۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی ۴۸۳ کانال تلگرامی تقلب در کنکور سراسری

محمدحسین حاجیلو در نشست خبری برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری با تاکید بر اینکه کلیه اقدامات سازمان سنجش در چارچوب قانون انجام می‌شود، اظهار کرد: برخی افراد تحت تاثیر گروه‌های معاند که قصد سوءاستفاده دارند و از ساده‌لوحی تعداد اندک داوطلبان سوءاستفاده می‌کنند وارد عمل شدند. تمام گروه‌هایی که مدعی هستند در شبکه‌ها، کذب بیان می‌کنند که سوال و جواب در اختیارشان است.

وی ادامه داد: یکبار دیگر به خانواده‌ها توصیه می‌کنم با توجه به ۴ پیامکی که ارسال شده است، هشیار باشند.

حاجیلو گفت: کل افرادی که اقدام به تقلب کردند ۲ هزار نفر بودند که در قیاس با یک میلیون نفر عددی نیست که به چشم بیاید ولی سازمان سنجش حافظ حق و حقوق داوطلبان است و اجازه ورود متخلفان را نخواهد داد و قانون یک تا ۱۰ سال برای این افراد محرومیت از آزمون در نظر گرفته است و هیچ کسی کمکی به آنها نمی‌کند جز خود داوطلبان که از این گروه‌ها و کانال‌ها خارج شوند.

رئیس شورای حفاظت از آزمون‌های سازمان سنجش ادامه داد: حدود ۲۴۹ شبکه شناسایی شده‌اند. همچنین ۴۸۳ مورد کانال تلگرامی شناسایی شدند و ۲۴۹ نفر دستگیر شدند . طبق قانون رسیدگی به تخلفات مصوب سال ۸۴، یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم می‌شوند و فروشندگان تجهیزات نیز یک تا پنج سال حبس برای‌شان در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار