در گفتوگو با پانا عنوان شد؛
استفاده از ظرفیت شبکه «شاد» برای ارائه محتواهای آموزشی محیطزیست در سال 1402
تهران (پانا) - رئیس مرکز آموزش محیطزیست و تربیت محیطبان سازمان حفاظت محیطزیست گفت در سال جاری از ظرفیت شبکه دانشآموزی شاد برای ارائه محتواهای آموزشی با محوریت محیطزیست استفاده میشود.
![استفاده از ظرفیت شبکه «شاد» برای ارائه محتواهای آموزشی محیطزیست در سال 1402](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTRkNzNikFiM/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHwdUFznizjmcsAIKXaKdntA,,/MTRkNzNikFiM.jpg)
ضیاءالدین الماسی در گفتوگو با پانا با اشاره به بندی از تفاهمنامه سازمان محیطزیست و وزارت آموزشوپرورش مبنی بر داشتن پیوست زیستمحیطی در کتابهای درسی دانشآموزان اظهار کرد: «در تفاهمنامه، بندی به این مضمون پیشبینی نشده بود و هنگام امضای تفاهمنامه این درخواست از سوی دکتر سلاجقه ارائه شد و لازم است که هماهنگیهای لازم در این زمینه انجام شود و به محض تشکیل کارگروه، موارد قابل پیگیری خواهد بود.»
رئیس مرکز آموزش محیطزیست و تربیت محیطبان سازمان حفاظت محیطزیست همچنین درخصوص استفاده از ظرفیت شبکه دانشآموزی شاد در سال جاری برای ارائه محتوای محیطزیستی گفت: «امروز برای مقابله با چالشهای پیش روی محیطزیست، به آموزش همه اقشار جامعه و مسئولان و آمادهسازی آنها برای پیشگیری و مقابله با مخاطرات محیطزیستی نیاز است و برای رسیدن به این هدف باید محتواهایی متناسب با گروههای مختلف از جمله دانشآموزان تهیه و نشر داده شود. از این رو جلساتی با نماینده سامانه شاد برگزار و مقرر شد در سامانه شاد لینکی در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست بهمنظور ارائه محتواهای آموزشی در زمینه محیط زیست قرار بگیرد.»
الماسی خاطرنشان کرد: «کتاب و ترجمه متون روز دنیا، شبکه اینترنتی، موشنگرافی، پادکست، اینفوگرافی، انیمیشن، فیلم و کلیپ آموزشی از جمله محتواهایی است که با محوریت آموزش محیط زیست در دستور کار قرار دارد و تلاش میشود با استفاده از ظرفیت مراکز آموزشی و فرهنگی کشور محتواها برای مخاطبان تهیه و منتشر شود.»
به گفته وی، همکاری در اجرای پویشهایی همچون دوستی با طبیعت، اجرای طرح محیطیار، طرح ساعتی با محیطبان در مدارس، مسابقات و جشنوارههای مختلف با محوریت دانشآموزی از جمله برنامههایی است که در سال 1402 در سازمان محیطزیست دنبال میشود.
ارسال دیدگاه