تشدید فعالیت سامانه بارشی در 17 استان

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی تشدید فعالیت سامانه بارشی و احتمال وقوع کولاک برف و آب‌گرفتگی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی چهارشنبه خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۵۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
تشدید فعالیت سامانه بارشی در 17 استان

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، اصفهان، بوشهر، فارس، غرب هرمزگان، همدان، مرکزی، ارتفاعات البرز مرکزی، غرب یزد و غرب کرمان رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

بیشینه بارش امروز برای شمال و شرق خوزستان، جنوب ایلام، جنوب لرستان، شمال بوشهر، غرب چهارمحال و بختیاری کهگیلویه و بویراحمد و شمال غرب فارس است.

فردا در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، اصفهان، کرمان، هرمزگان، خراسان رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، بخش‌هایی از کرمان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان بارش پراکنده روی می‌دهد.

از بعدازظهر چهارشنبه با ورود سامانه بارشی جدید در نوار غربی بارش‌ها آغاز می‌شود. پنجشنبه مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و سواحل دریای خزر بارش روی می‌دهد و در بخش‌هایی از مرکز، شرق و شمال شرق نیز ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

جمعه در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش اد شدید موقتی پیش بینی می‌شود. روز سه‌شنبه نیز در استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش محسوس 8 تا 10 درجه‌ای دما روی می‌دهد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار