رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در گفت‌وگو با پانا:

«قانون هوای پاک» بازنگری می‌شود

۲۰ درصد عوارض آلایندگی در بودجه ۱۴۰۲ به صندوق ملی محیط‌زیست واریز می‌شود

تهران (پانا) - معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از بازنگری قانون هوای پاک خبر داد و گفت طبق تاکید رئیس‌جمهوری نواقص قانون هوای پاک برطرف خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۴۰۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد
«قانون هوای پاک» بازنگری می‌شود

علی سلاجقه در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به اینکه آیا قانون هوای پاک مورد بازنگری قرار می‌گیرد، توضیح داد: «تاکید رئیس‌جمهوری این بوده که چنانچه قانون هوای پاک، نواقصی دارد یا در بخش اجرا با مشکل روبه‌رو است، حتما سریعا پیگیری شده و مشکل برطرف شود.»

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به لایحه بودجه 1402 اظهار کرد: «آنچه که در لایحه بودجه 1402 تصویب شده است، باید 20 درصد عوارض آلایندگی به حساب صندوق ملی محیط زیست کشور واریز شود که گام رو به جلویی است.»

سلاجقه گفت: «شعار اصلی بودجه، محیط‌زیستی بودن است که یکی از رویکردهای آن توجه به بودجه محیط‌زیست است و انشالله گام‌های خوبی در بودجه برداشته می‌شود.»

آخرین قانون جامع در حوزه آلودگی هوا، قانون هوای پاک است که در سال 1396 در مجلس شورای اسلامی تصویب شد. این قانون شامل 34 ماده و 29 تبصره و یک آیین‌نامه فنی است که مجموعه راهکارهای کاهش و کنترل آلودگی هوا را در خود جای داده است. در این قانون ۲۳ دستگاه به‌طور مستقیم و غیرمستقیم دخیل هستند و ۱۶۷ تکلیف برای این دستگاه‌ها تدوین و تعریف شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار