هشدار هواشناسی نسبت به طوفانی شدن خلیج فارس و دریای عمان

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی کشور نسبت به افزایش سرعت باد و ارتفاع امواج در دریای عمان و خلیج فارس هشدار داد و خواستار اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و آسیب به تاسیسات دریایی شد.

کد مطلب: ۱۳۳۸۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
هشدار هواشناسی نسبت به طوفانی شدن خلیج فارس و دریای عمان

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد نسبت به افزایش سرعت باد و ارتفاع امواج دریا در دریای عمان و خلیج فارس از روز شنبه ۲۴ دی‌ماه تا روز یک‌شنبه، ۲۵ دی‌ماه هشدار داد و اعلام کرد که وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در مناطق ساحلی به یک تا ۱.۵ متر و در مناطق دور از ساحل به ۱.۵ تا ۲.۵ متر نیز خواهد رسید. این وضعیت مناطق ساحلی در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. به همین دلیل نیز احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها، احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی وجود دارد.

در همین راستا سازمان هواشناسی نسبت به اجتناب از شنا و غواصی به ویژه در فراساحل، محدودیت در ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق های صیادی و تفریحی ، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی، جمع آوری تورهای صیادی واعمال محدودیت در فعالیت‌های دریایی توصیه کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار