بارش برف و باران در ۱۹ استان

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف، باران و وزش باد شدید در ۱۹ استان نسبت به کولاک برف،‌ آب‌گرفتگی معابر و کاهش شدید دما و خسارت به کشاورزان هشدار داد.

کد مطلب: ۱۳۳۷۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد
بارش برف و باران در ۱۹ استان

بر اساس پیش بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز سه‌شنبه 20 دیماه 1401 در شمال آذربایجان شرقی،‌ اردبیل، ارتفاعات البرز شرقی رگبار برف و در گیلان و غرب مازندران بارش باران روی می‌دهد.

در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب،‌ مرکز و نوار شرقی کشور ابرناکی،‌ بارش باران و برف همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما روی می‌دهد و بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف است و در نوار جنوبی کشور رعدوبرق انتظار می‌رود و در شمال شرق خوزستان، شرق لرستان،‌ چهارمحال و بختیاری،‌کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر،‌ فارس و غرب کرمان بارش‌ها شدت خواهد داشت.

فردا چهارشنبه بارش‌ها در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران ادامه دارد و در نیمه جنوبی از شدت بارش‌ها کاسته شده و فقط در برخی مناطق شرق تهران،‌ غرب سمنان، قم،‌ مرکزی، اصفهان، غرب یزد،‌کرمان،‌ هرمزگان و نوار شرقی کشور رگبار پراکنده همراه با وزش باد و کاهش دما پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از پنجشنبه تا شنبه هفته آینده در سواحل غربی دریای خزر بارش روی می‌دهد و طی روز پنجشنبه در نوار شرقی وزش باد و کاهش نسبی دما پدیده غالب است. روز جمعه با گذر موج تراز میانی جو از جنوب غرب کشور در دامنه‌های زاگرس واقع در استان‌های خوزستان،‌ ایلام،‌ لرستان،‌ چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد رگبار پراکنده همراه با وزش باد پیش بینی شده و شنبه آینده در اکثر مناطق کشور جو آرامی مستقر می‌شود. در این روز در نیمه غربی کشور روند افزایش دما حاکم می‌شود.

تا روز جمعه روند کاهشی دما در اکثر مناطق کشور پیش بینی شده و تا روز پنجشنبه دریای خزر،‌ امروز شرق خلیج‌فارس و از امروز تا پنجشنبه خلیج‌فارس مواج و متلاطم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار