رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

تشریح فعالیت‌های سازمان جدید نوآوری در شهرداری تهران

تهران (پانا) - رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران درباره فعالیت‌ها و مسئولیت‌های سازمان جدید فناوری‌های نوین و نوآور در شهرداری تهران توضیح داد.

کد مطلب: ۱۳۱۶۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
تشریح فعالیت‌های سازمان جدید نوآوری در شهرداری تهران

احمد صادقی در گفت‌وگو با پانا درباره روند کند بررسی اساسنامه سازمان فناوری‌های نوین و نوآور شهرداری تهران و نگرانی‌هایی که درباره موازی‌کاری با سایر زیرمجموعه‌های شهرداری وجود دارد، گفت: «موضوع نوآورانه، موضوعی است که در همه بخش‌ها وجود دارد و نمی‌توانیم در حوزه حمل و نقل از حوزه خلاقانه و نوآورانه غافل شویم و بگوییم در این حوزه نمی‌توان کار نوآورانه کرد و به‌طور مثال در حوزه پسماند یا عمران می‌توانیم به حوزه نوآورانه ورود کنیم.»

وی ادامه داد: «حوزه نوآورانه در همه بخش‌ها وجود دارد و نیازمند این است که یک سازمان تشکیل شود تا برای مجموعه‌های نوآورانه هم سیاست‌گذاری و هم برنامه‌ریزی کند و اگر فعالیتی متولی خاصی هم نداشته باشد کار را اجرا کند. همچنین در همه حوزه‌ها نظارت کند. برای اجرای موضوع نوآورانه در حوزه‌های دیگر شهرداری تهران نیز هماهنگی‌های لازم را هم انجام دهد.»

فعالیت‌های نوآورانه در شهرداری به یک سازمان محدود نمی‌شود

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران تاکید کرد:‌ «اینگونه نیست که همه حوزه‌ها فعالیت‌های نوآورانه را تعطیل کنند و فقط این سازمان در این حوزه کار انجام دهد. سیاست‌گذاری‌ها، برنامه‌ریزی‌های کلی، فعالیت‌های اجرایی در این حوزه که متولی خاص ندارد و نظارت بر کل فعالیت‌های نوآورانه هم در این سازمان انجام می‌شود. دقت زیادی داریم که تداخلی ایجاد نشود و برای همین در چند جلسه اخیر شورا بررسی این موضوع را دستور کار قرار داده و روند بررسی هم طولانی شده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار