آمادگی شورا و شهرداری برای همکاری با وزارت میراث فرهنگی

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد که ‌مجموعه مدیریت شهری اعم از شورا و شهرداری آمادگی کامل در زمینه همکاری‌های مختلف با مجموعه وزارت میراث فرهنگی و گردشگری را دارد چرا‌که این همکاری به‌نفع خود شهر و مجموعه مدیریت شهری است.

کد مطلب: ۱۳۱۳۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی شورا و شهرداری برای همکاری با وزارت میراث فرهنگی

مهدی چمران رییس شورای شهر، در ادامه نود و چهارمین جلسه شورای شهر تهران ضمن تقدیر از حضور عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری دولت سیزدهم در صحن علنی شورا گردشگری و میراث فرهنگی را یکی از شاخص های مهم برای هر کشوری تلقی کرد و اذعان کرد: بحث میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ذیل ارتباط منسجم و مستقیم این مجموعه با شورای شهر نه تنها در تهران بلکه در سراسر کشور موضوع مهمی است و ارتباط مستقیم در کسب و کار مردم و هم در شهرسازی و معماری که در شهرها با این مهم مواجه هستیم مسائل بسیار فراوانی را داریم که خوشبختانه در این دوره وزیر محترم همکاری بسیار صمیمانه ای را با شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران داشتند.

وی گفت: در درخواست هایی تا کنون عنوان شده خوشبختانه همکار های خوب و موثری انجام شده و موجب شده که بسیاری از گره های شهری از حیث های مختلف باز شده و مشکلات مردم حل بشود و امیدواریم این رویه بیش از پیش تقویت شود.

رییس شورای شهربا اشاره به وجود کمیته تخصصی گردشگری در شوری شهر و وجود سازمان گردشگری در شهرداری تهران اظهار کرد: قطعا شورا و شهرداری آمادگی کامل در زمینه همکاری های مختلف با مجموعه وزارت میراث فرهنگی و گردشگری را دارد چرا که این همکاری به نفع خود شهر و مجموعه مدیریت شهری است و این وظیفه ی ماست که در این زمینه کوشا باشیم.

وی با اشاره به گستردگی بسترهای گردشگری در پایتخت من الجمله وجود حرم امامزادگان در مناطق مختلف شهر گفت: شهر تهران دارای نقاط گردشگری جالب و ارزشمندی چه از نظر تاریخی و چه از نظر معماری است؛ بازار بزرگ تهران اماکن بی نظیری همچون تیمچه حاجب الدوله، سرای حاج حسن، دالون دراز، کاروانسرای قزوینیان و... را داراست که مملو از نقشه های معماری و جذابیت های گردشگری است که یک توریست نیاز به دیدن آن دارد.

چمران در ادامه افزود: باید بستر گردشگر داخلی علاوه بر خارجی تقویت شده و این موضوع دچار فراموشی نشود.

وی با تأکید بر اینکه گردشگری داخلی هویت ما را تثبیت می کند، یادآور شد: ما در معماری و گردشگری حرف برای گفتن داریم. در دوره قبلی شورا بوستانی را پیش بینی کردیم که یک ایران کوچک در آن ساخته شود که در دوره پنجم مورد بی توجهی قرار گرفت و در این دوره مجدداً مورد توجه قرار گرفته است. بخشی از این بوستان یک ماه گذشته افتتاح شد و امیدواریم بخش دیگر آن نیز در آینده به بهره برداری برسد.

رییس شورای شهر در پایان متذکر شد: بخشی از هویت شهر قدمت آن است که ما در جریان ساخت بوستانی که بر پایه معرفی ایران با نماهای مختلف اس، این بوستان در قسمتی قرار داشت که کوره های آجر پزی از سالیان قبل در آن محدوده جغرافیایی آن بنا شده بود که بنده توصیه و اصرار کردم این کوره ها هم بعنوان یک نماد تاریخی نگهداری شود، چرا که در حال حاضر دیگر کسی وجود ندارد که چنین کوره ها و دودکشهای آجرپزی را بسازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار