معاون فنی و عمرانی شهردار تهران در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

توافق شهرداری با ارتش و آموزش‌وپرورش برای ادامه ساخت بزرگراه یادگار امام (ره)

تهران (پانا) - معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت پروژه ساخت بزرگراه یادگار امام (ره) توضیح داد.

کد مطلب: ۱۳۱۱۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
توافق شهرداری با ارتش و آموزش‌وپرورش برای ادامه ساخت بزرگراه یادگار امام (ره)

عباس شعبانی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به آخرین وضعیت پروژه ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) گفت:‌ «بزرگراه یادگار امام تنها محور غربی تهران است که از شمال به جنوب می‌تواند ادامه پیدا کند. بزرگراه شهید ستاری به پهنه فرودگاه و بزرگراه شهید باکری به پهنه اکباتان می‌رسند و هیچ بزرگراه دیگری نیست که مانند بزرگراه یادگار امام بتواند شمالی‌ترین نقطه غرب را به جنوبی‌ترین نقطه غرب وصل کند.»

معاون شهردار تهران تاکید کرد:‌ «این بزرگراه تا میدان جی امتداد داشته و دو شاخه دارد. شاخه جنوبی که مستقیم به بزرگراه آیت‌الله سعیدی می‌رسد و شاخه غربی تا میدان فتح ادامه دارد و از میدان فتح با یک گردش به چپ به بزرگراه شهید بروجردی که در حال ساخت است، می‌رسد و در نهایت به ابتدای آزادراه تهران ساوه می‌رسد و تقاطع آن هم با بزرگراه آزادگان است. ادامه این بزرگراه از میدان جی 9.2 کیلومتر و با رمپ‌ها و... به 15 و نیم کیلومتر راه‌سازی نیاز دارد و قرار است در سه فاز افتتاح شود که یک فاز آن امسال و فاز دو که اتصال بروجردی به یادگار امام است سال آینده تکمیل می‌شود و کل پروژه نیز سه ساله به بهره‌برداری خواهد رسید.»

شعبانی درباره رفع معارض این پروژه و تحویل پادگان جی گفت:‌ «یک قسمت از این پادگان را از وزارت دفاع تحویل گرفتیم و با ارتش در مورد قسمت دوم مذاکره می‌کنیم و هشت سوله آموزش و پرورش نیز در این مسیر است که سال‌ها به‌عنوان انبار مورد استفاده قرار گرفته که با آن‌ها نیز توافق کردیم و فکر نمی‌کنم مشکل معارضی داشته باشد.»

اوایل شهریورماه امسال عملیات احداث شاخه غربی ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) آغاز شده بود. شاخه غربی ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) از میدان شهیدان (جی) آغاز شده و پس از عبور از اراضی پادگان جی در تراز منهای یک (زیرگذر) تا غرب میدان فتح و سپس از طریق بزرگراه فتح تا تقاطع بلوار بهار و نهایتاً بزرگراه شهید بروجردی ادامه می‌یابد. طول این مسیر بزرگراهی حدود ۵ کیلومتر عاست و شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) علاوه بر برخورداری از یک تقاطع غیر همسطح ۳ سطحی با میدان شهیدان و عبور از زیر بلوار ۴۵ متری استاد معین، در میدان فتح نیز به یک تقاطع غیر همسطح ۳ سطحی تجهیز می‌شود. همچنین به منظور اتصال این مسیر بهم پیوسته بزرگراهی به بلوار بهار، بزرگراه شهید بروجردی و در نهایت آزادراه تهران- ساوه، احداث تقاطع غیر همسطح بزرگراه فتح با بلوار بهار نیز در دستور کار این پروژه قرار دارد.

تقاطع میدان شهیدان یک تقاطع ۳ سطحی شامل تراز همسطح به منظور فراهم ساختن دسترسی‌های محلی، مسیر زیرگذر با هدف تأمین باندهای تندرو و همچنین یک مقطع تونلی به طول حدود ۲۵۰ متر در مسیر تندروی میدان فتح به سمت میدان جی است، در محدوده بلوار استاد معین که از سال ۱۳۹۹ زیربار ترافیک قرار گرفته است نیز مسیرهایی به منظور تأمین گردش‌های ترافیکی موردنیاز از جنوب بلوار استاد معین به محدوده پادگان و نیز زیرگذر بزرگراه یادگار امام (ره) (به سمت میدان شهیدان) پیش‌بینی شده است.

به جز پل جهتی غرب به شمال، سایر مسیرهای دسترسی این تقاطع در تراز صفر و منهای یک جانمایی شده است، مجموعه گردش‌های ترافیکی مورد نیاز به منظور اتصال بزرگراه یادگار امام (ره) با بزرگراه فتح و بزرگراه آیت الله سعیدی، در محل این تقاطع تأمین خواهد شد.احداث شاخه غربی ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) و اتصال آن به تقاطع بزرگراه فتح با بلوار بهار با توجه به پروژه‌های در حال اجرای بزرگراه شهید بروجردی و بلوار بهار، این معبر بزرگراهی شمالی- جنوبی را به جاده ساوه متصل و به عنوان یکی از محورهای اصلی غرب تهران که از شمال غرب تا جنوب غرب امتداد دارد، مطرح خواهد ساخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار