کاهش ۶ درصدی تصادفات منجر به فوت در تهران

تهران (پانا) - رئیس پلیس راهور پایتخت با تشریح عملکرد پلیس راهور در سال ۱۴۰۰ گفت برای چهارمین سال متوالی تصادفات منجر به فوت کاهش ۶ درصدی داشته است.

کد مطلب: ۱۲۶۱۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۶ درصدی تصادفات منجر به فوت در تهران

سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راهور پایتخت در نشست خبری با اصحاب رسانه به عملکرد پلیس راهور در سال جاری پرداخت و اظهار کرد: در ۱۱ ماهه سال جاری در طرح موتوریار ۱۳۰ هزار نفر آموزش دیده و به پارکینگ نرفتند.

وی افزود: با اجرای طرح موتوریار در سال گذشته و همچنین سال جاری ۱۸۰ هزار موتورسیکلت که باید به پارکینگ می رفتند با آموزش در سطح معابر مانع از توقیف آنها شدیم.

رئیس پلیس راهور پایتخت تصریح کرد: برخورد با تخلفات حادثه ساز، ساماندهی وسایل نقلیه سنگین و میکسرها و همچنین برخورد با تخلفات شبانه نظیر دور دور و اصلاحات هندسی از جمله دیگر اقدامات پلیس راهور پایتخت است.

وی گفت:با تشکیل قرارگاه مدیریت سرعت به ۳۹۵۰ دستگاه خودرو که تخلف سرعت داشتند پیامک ارسال شده و با احضار به پلیس راهور، تحت آموزش قرار گرفته و تعهد از آنها اخذ شد.

رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری برای چهارمین سال متوالی کاهش ۶ درصدی تصادفات منجر به فوت را داریم.

وی ادامه داد: نتیجه انضباط بخشی در تهران برای چهارمین سال متوالی روند تصادفات فوتی کاهشی است و در یازده ماه سال جاری در تصادفات منجر به فوت کاهش ۶ درصدی نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

رئیس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه در ۱۱ ماهه سال جاری ۴۹۰ نفر فوت شده‌اند تصریح کرد: در تصادفات منجر به خسارت ۱۸ درصد افزایش و در تصادفات جرحی ۱۲ درصد افزایش داشته‌ایم. از میان ۴۹۰ فوت شده در ۱۱ ماهه سال جاری ۱۹۴ عابر ، ۲۱۳ موتورسوار و ۸۲ نفر سرنشین خودروها فوت شده‌اند.

سردار حمیدی به اجرای طرح انضباط بخشی موتورسیکلت سواران اشاره و اظهار داشت: با اجرای طرح انضباط بخشی موتورسواران طی ۱۵ رو ۱۷ هزار نفر آموزش دیده و این طرح بدون کمترین تنش برگزار شد.

وی گفت: در ۱۵ روز آتی طرح های ترافیکی مختلفی را در چهارشنبه آخر سال، شهرآورد پایتخت،طرح انتظامی‌ ترافیکی نیمه شعبان، زیارت اهل قبور در پنجشنبه و جمعه آخر سال و همچنین سال تحویل برگزار خواهیم کرد.

سردار حمیدی گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ فقط ۵ درصد کاهش ترافیک داشته ایم در صورتی که مدارس و اماکن آموزشی تعطیل بوده پس افزایش سفر، تعداد خودرو و جمعیت بیشتر باعث افزایش تردد شده است اما این آمار نسبت به سال ۹۹ با افزایش ۳۷ درصدی تردد و ترافیک مواجه بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار