رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد؛

تمهیدات ترافیکی ایام پایان سال؛ شهرداری برای تعمیرات ناوگان حمل‌ونقل عمومی چه تکالیفی دارد؟

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از رصد تکالیف شهرداری در حوزه بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت قرار بود شهرداری تا پایان سال بخشی از ناوگان را تعمیر و به چرخه خدمات‌رسانی بازگرداند.

کد مطلب: ۱۲۵۹۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد
تمهیدات ترافیکی ایام پایان سال؛ شهرداری برای تعمیرات ناوگان حمل‌ونقل عمومی چه تکالیفی دارد؟

سید‌جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با پانا درخصوص افزایش ترافیک معابر پایتخت در ماه پایانی سال و تمهیدات ترافیکی پیش‌بینی شده برای روزهای پایانی سال گفت: «در دو حوزه نظارت بر تعرفه‌ها و نرخ‌گذاری‌ها و تعمیرات ناوگان، فعالیت‌ها افزایش داشته است. این که بیش از نرخ‌های مصوب از مسافران کرایه‌ای دریافت نشود. همچنین تلاش شده ناوگان بیشتری بازسازی شود تا وضعیت حمل و نقل عمومی در روزهای پایانی سال که مسافران افزوده می‌شوند، اندکی مناسب‌تر شود.»

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه شورای شهر تهران درخصوص تکالیفی که برای تعمیرات اساسی واگن‌ها و اتوبوس‌ها برای شهرداری پیش‌بینی شده بود، گفت: ‌«طبق مصوبه‌ای که در شورای شهر تهران داشتیم، سقف تعداد واگن‌ها یا اتوبوس‌هایی که باید تعمیر می‌شدند، مشخص شده بود. این که چه میزان از این تکالیف اجرایی شده است، اطلاعات به‌روزی نداریم ولی حتما جزو مطالبات شورا قرار دارد. در همین روزهای پایان سال مهلت نهایی شهرداری برای بازسازی بود و حتما اجرای این مصوبه را رصد کرده و اگر در گزارش مربوطه، مغایرتی باشد در شورا اعلام می‌کنیم.»

وی در پاسخ به این پرسش که در دو سال کرونا تعداد سرنشین تاکسی‌ها به سه نفر کاهش داشت آیا امکان دارد چنین سیستمی باقی بماند و شهرداری نخواهد به سیستم قبلی چهار سرنشینی برگردد؟ گفت:‌ «به نظرم اتفاق خوبی بوده که تاکسی‌ها به سه سرنشین کاهش پیدا کردند؛ زیرا وقتی سه نفر در پشت می‌نشستند، چه خانم‌ها و چه آقایان معذب بودند و به لحاظ بهداشتی کاملا واجد ایراد بود.»

تشکری هاشمی ادامه داد:‌ «شرایط کرونایی شرایطی نیست که بگوییم چند ماه دیگر بیماری از کشور و کل دنیا ریشه‌کن می‌شود. تجربه دو ساله نشان می‌دهد که این ویروس در حال تغییر است و نسخه‌های جدید این بیماری هر روز به شکل‌های مختلف در جامعه دیده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود در بلند‌مدت با این عارضه و بیماری مواجه هستیم و حتی اگر شرایط بهبود پیدا کند باز هم به خاطر این که شرایط پاندمیک به وجود نیاید این شرایط حفظ می‌شود اما اگر این بیماری در کل دنیا ریشه‌کن شود و دیگر بیماری به نام کرونا نداشته باشیم باز هم به نظر می‌رسد این اتفاق خوبی بوده و مردم و رانندگان پذیرفتند و به یک تعادل رسیده است. حفظ سه نفر سرنشین ایده خوبی است و باید در شرایط پس از کرونا هم بر آن تاکید شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار