سرپرست دانشگاه خبر داد؛
برنامه چهارم توسعه دانشگاه تهران تصویب شد
تهران (پانا) - سرپرست دانشگاه تهران از تدوین برنامه چهارم دانشگاه با نگاه به جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیتپذیری اجتماعی خبر داد.
![برنامه چهارم توسعه دانشگاه تهران تصویب شد](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTJjY2FlwTaY/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHqONM3-KzpkQsAIKXaKdntA,,/MTJjY2FlwTaY.jpg)
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، سید محمد مقیمی در جلسه شورای دانشگاه تهران با اعلام این خبر گفت: جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیتپذیری اجتماعی، شعار لفظی نیست و مبنای عملکردیمان است که هر کدام از این عناصر با راهبردهایی در برنامه چهارم دانشگاه تهران دیده خواهد شد. اعضای شورای دانشگاه می توانند تا طرحهای اولیه و پیشنهادی خود برای برنامه چهارم را تدوین و ارائه کنند.
وی از عقلانیت، معنویت و عملگرایی به عنوان سه عنصر و مؤلفه کلیدی مدیریت جهادی نام برد و توضیح داد: وقتی از مدیریت جهادی صحبت میکنیم باید عقلانیت به عنوان مبنای مدیریتمان قرار گیرد و معنویت در تمامی ارکان، فعالیتها و کارکردهای مدیریتیمان بروز و ظهور داشته باشد. همچنین عملگرایی و استفاده از فرصتها مدنظر قرار گیرد.
مقیمی بر اداره دانشگاه با استفاده از ظرفیت همه ذینفعان تاکید کرد و گفت: لازم است یک نظام ارزیابی برای مدیریت دانشگاه تهران طراحی شود که در این راستا به ادارهکل برنامهریزی و تحول سازمانی دانشگاه مأموریت داده شده تا الگوی ارزیابی نظام مدیریت دانشگاهی و دانشکدهای را متناسب با شرایط دانشگاه تهران طراحی کند و هر شش ماه یکبار نیز به ارزیابی مدیریت دانشکدهها بپردازد.
سرپرست دانشگاه تهران اعلام کرد: دانشجویان مقطع کارشناسی در نیمسال جاری تحصیلی، در دروس نظری دارای آموزش حضوری نخواهند بود و درباره وضعیت آموزش آنها برای نیمسال آینده نیز در فرصت باقیمانده تصمیمگیری و اطلاعرسانی میشود.
مقیمی تاکید کرد: اعضای هیأت علمی لازم است به صورت حضوری در دانشگاه به آموزش و پژوهش بپردازند، دفاع پایاننامهها و رسالهها هم به صورت حضوری انجام شود و دانشجویانی که دارای کلاسهای آزمایشگاهی هستند بر اساس ضوابط پیشبینیشده عمل کنند.
وی درباره وضعیت آموزش عالی در پساکرونا نیز اظهار کرد: لازم است تا مجموعه تجربههای اعضای هیأت علمی در دوران کرونا، اعم از کاستیها و همچنین فرصتهای ایجادشده یا پیش رو در زمینه آموزش مجازی مستند شوند. هر چند آموزش حضوری بالاخره باید فعال شود ولی نقش آموزش مجازی و الکترونیکی نیز در پساکرونا توسعه پیدا خواهد کرد.
سرپرست دانشگاه تهران در بخش دیگر سخنانش از ایجاد کمیته تحول و ارتقای علوم انسانی در دانشگاه تهران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: بازنگری سرفصلهای دروس رشتهها متناسب با نیازهای روز از اقدامات اساسی است که باید سامان دهیم.
ارسال دیدگاه