آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در مراکز بهزیستی

تهران (پانا) - مدیرکل مراکز مراقبتی سازمان بهزیستی در خصوص واکسیناسیون کرونا در مراکز بهزیستی توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۱۸۰۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در مراکز بهزیستی

مصطفی سراج در خصوص آخرین آمار واکسیناسیون در مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی اظهار کرد: تاکنون ۱۶ هزار و ۵۰ نفر، دُز اول را دریافت کردند و از این تعداد ۱۰ هزار و ۳۰۹ نفر دُز مرحله دوم را دریافت کردند.

وی افزود: طبق جامعه هدف سازمان بهزیستی بیش از ۷۱ هزار نفر در مراکز توانبخشی و شبانه روزی سازمان اعم از افراد دارای معلولیت، افراد دارای اختلالات روانی و سالمندان هستند.

مدیرکل مراکز مراقبتی سازمان بهزیستی ادامه داد: اگر بخواهیم تعداد واکسنی که تزریق شده برای گروه سالمندان در نظر بگیریم نسبت به آن 20 هزار دُزی که در خدمت بهزیستی قرار گرفت 80 درصد واکسیناسیون انجام گرفته است. اگر نسبت به کل سالمندان و پرسنل مراکز سالمندان در نظر بگیریم 75 درصد و اگر نسبت به کل افراد مقیم اعم از گروه‌های دارای معلولیت و سایر در نظر بگیریم 22.5 درصد واکسیناسیون انجام شد که نشان دهنده این است که نسبت به برنامه زمان بندی که ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در نظر گرفته است عقب هستیم.

وی تاکید کرد: مراکز توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی واکسیناسیون در مرحله اول باید همزمان با کادر بهداشت و درمان که مواجهه با کرونا و جانباز است در فاز اول قرار گرفته بودند و با توجه به اینکه فاز دوم واکسیناسیون شروع شده است قطعا باید فاز اول تمام شده باشد لذا خواهش می کنم دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه اقدام کند. البته چند روزی است برخی از دانشگاه‌ها و مراکز بهداشت آمار مراکز معلولین ما را دریافت می‌کنند که امیدواریم همه استان‌ها این اطلاعات را دریافت و در اولویت بگذارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار