خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی توسط کارگزاریها ارائه میشود
تهران (پانا) - طی بخشنامه ای از سوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، امکان ارائه خدمات غیرحضوری توسط کارگزاریهای این سازمان فراهم شد.
به گزارش سازمان تامین اجتماعی، با توجه به اینکه سازمان تأمین اجتماعی در راستای تحقق دولت الکترونیک و ارائه خدمات غیر حضوری با اجرای طرح ۳۰۷۰ به دنبال دستیابی به اهدافی همچون افزایش رضایتمندی، تسهیل در امور و کاهش مراجعات بوده و با عزم راسخ همکاران و استقبال شرکای اجتماعی شاهد تحقق کامل طرح مزبور خواهیم بود، اما به دلیل برخی از مسائل و محدودیتهای موجود، کارگزاریهای این سازمان میتوانند خدمات طرح ۳۰۷۰ را برای بیمه شدگان و بازنشستگان انجام دهند.
به دلیل فقدان امکانات لازم توسط مخاطبین، پایین بودن سطح دانش بخشی از جامعه هدف در زمینه نحوه استفاده از خدمات غیر حضوری و الکترونیکی و به منظور استفاده از ظرفیت کارگزاریهای رسمی در جهت ایجاد بسترهای فرهنگی و تسریع در اجرای کامل طرح ۳۰۷۰، دفاتر کارگزاریها مجاز هستند نسبت به انجام خدمات طرح ۳۰۷۰ به نیابت از مخاطبین اقدام کنند. ضمناً حق الزحمه مربوطه از سوی سازمان تأمین اجتماعی پرداخت خواهد شد.
درخواست و پرداخت کمک هزینه ازدواج، درخواست و پرداخت کمک هزینه مراسم ترحیم، درخواست و پرداخت کمک هزینه اروتزو پروتز، سرویس دریافت حق بیمه و احتساب سوابق دوران خدمات سربازی، درخواست تکمیل سوابق و پرداخت حق بیمه کسری از ماه، دریافت اعتراض کارفرما و تعیین و اعلام زمان رسیدگی، اخذ الکترونیکی درخواست و صدور هوشمند و ابلاغ مفاصاحساب، درخواست بیمه بیکاری، درخواست کمیسیون پزشکی، نام نویسی افراد تبعی، انعقاد قرارداد و دریافت برخط بیمه اختیاری، انعقاد قرارداد و دریافت برخط بیمه حرف و مشاغل آزاد، برقراری مستمری بازماندگان، برقراری بازنشستگی عادی، ابلاغ الکترونیک، ابلاغ مفاصاحساب به واگذارنده و پیمانکار، استعلام وضعیت دریافت مستمری و بیمه شده، اخذ تعهدنامه ابلاغ الکترونیکی، مشاهده جزئیات محاسبات و گردش حساب بدهیها، حذف کاغذ از درآمد (سامانه مکاتبات الکترونیک)، پیگیری مطالبات متمرکز، تقسیط غیرحضوری و نظام مند بدهیها، اخذ درخواست کفالت و بازرسی، درخواست حوادث و بررسی و تکمیل اطلاعات مرتبط با استحقاق درمان از خدمات طرح ۳۰۷۰ است که طی این بخشنامه کارگزاریها مجاز به ارائه آن هستند.
ارسال دیدگاه