حجت الاسلام حاج علی اکبری خطاب به دانش‌آموزان:

سید‌حسن نصرالله معجزه مکتب حسینی بود‌

«آغاز نصرالله» ‌تعبیر بسیار دقیقی بوده و منطبق بر قرآن است

تهران (پانا) - نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی گفت‌ برای فهم شخصیت این سید شهید، به صحبت‌های مقام معظم رهبری دقت کنید و چند بار آن را بخوانید. سید حسن نصرالله معجزه تربیت ناب اسلامی و مکتب حسینی بود که به واقع در دنیای ظلمانی امروز ما درخشید.

کد مطلب: ۱۵۰۶۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
سید‌حسن نصرالله معجزه مکتب حسینی بود‌

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، حجت‌الاسلام جواد حاج علی اکبری در تجمع دانش‌آموزی در محکومیت جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی که در یادمان شهدای هفتم تیر برگزار شد؛ گفت: وقتی جهاد اتفاق می‌افتد؛ کسی که سینه به سینه با دشمن می‌جنگد؛ در منطقه امن رضای خداوند متعال است. از این مقام بالاتر مقام رضایت نفس مطمئنه است که مطابق با آیه قرآن این شخص راضیه مرضیه است. بر‌اساس احادیث هم جلوه کامل این آیه سوره فجر، مقام حضرت اباعبدالله است. قله؛ اباعبدالله الحسین است و هر یک از مومنین به نسبت نزدیکی با زندگی و سلوک اباعبدالله در مسیری از این قله قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه جهاد دری است که برای خاصان و دوستان برگزیده خداوند باز می‌شود؛ گفت: مجاهد فی سبیل الله دائماً در حال سیر الی الله است تا آن‌جا که با شهادت به مقامی می‌رسد که بالاتر از آن نمی‌توانست به آن دست پیدا کند.

امام جمعه تهران گفت: ما این روزها خبر شهادت مجاهدی را شنیدیم که به واقع در راه خدا جهاد کرد. برای فهم شخصیت این سید شهید، به صحبت‌های مقام معظم رهبری دقت کنید و چند بار آن را بخوانید. سید حسن نصرالله معجزه تربیت ناب اسلامی و مکتب حسینی بود که به واقع در دنیای ظلمانی امروز ما درخشید.

حجت الاسلام حاج علی اکبری افزود: اگر مقام معظم رهبری شمس باشد؛ سید حسن نصرالله ماه بود آن هم ماه منیر که توانست به خوبی مقام و نور ولایت را منعکس کند. نه فقط در اسم که به معنای واقعی و عملی حجت‌الاسلام بود.

وی با اشاره به اینکه آغاز نصرالله که این روزها مطرح شده، تعبیر بسیار دقیقی بوده و منطبق بر قرآن است، گفت: این خصوصیت شهادت است که بعد از شهادت، سبقت‌دهنده و رشد‌دهنده مسیر الی الله است. همان‌گونه که بعد از شهادت حاج قاسم فتوحات زیادی را در محور مقاومت دیدیم؛ خون سید حسن نصرالله بزرگ هم در آگاهی‌بخشی جهانیان و آزادی‌خواهان عالم بسیار موثر خواهد بود و شما این آگاهی جهانی را خواهید دید.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی گفت: عقلانیت در سید حسن نصرالله به کمال رسیده و اخلاق پسندیده ایشان معروف بود. هر که از نزدیک سید حسن نصرالله را می‌دید متوجه صمیمیت و صفای بسیار بالای ایشان می‌شد. اصلاً از حسن خلق ایشان معلوم نبود که او یکی از شخصیت‌های برجسته و تاثیرگذار جهان اسلام است.

وی با تاکید بر اینکه سید حسن نصرالله سه دهه است که برای رژیم صهیونیستی کابوس بوده است؛ گفت: سخنانی که ایشان از روی عمق ایمان همچون حضرت علی علیه‌السلام بر زبان جاری می‌کرد دل‌های مومنان را استوار و بر دشمنان ضربه‌های زیادی وارد می‌کرد. اگر من از نزدیک فضای لبنان را ندیده بودم و با احزاب و دسته‌های گوناگون لبنانی برخورد نکرده بودم این‌گونه متوجه قدرت و تاثیر حزب الله لبنان به رهبری سید حسن نصرالله نمی‌شدم.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری با اشاره به آزادسازی جنوب لبنان از چنگال رژیم صهیونیستی گفت: در جریان آزادسازی جنوب لبنان که در سال ۲۰۰۰ اتفاق افتاد؛ طوایف مختلف با یکدیگر مشکل و جنگ داشتند اما با حضور رهبری همچون سیدحسن نصرالله، با خضوع در برابرش می‌نشستند. افرادی که زمانی می‌خواستند سید‌حسن نصرالله را به قتل برسانند با رفتار حکیمانه او، محب و علاقه‌مند به او شده بودند.

وی با تاکید بر اینکه امروز حزب‌الله لبنان یک مرکز انباشته از نیروهای آماده به‌کار است؛ گفت: سیدحسن نصرالله چرخه تربیت دینی را در لبنان فعال کرد. سازوکار تربیتی که ایشان در حزب‌الله برقرار کرد پیش از این هم توسط شهید بزرگوار شهید چمران در لبنان شروع شده بود. سید حسن بزرگوار الگوهای انقلاب اسلامی ایران را دریافت و به بهترین شکل آن‌ها را در لبنان پیاده کرد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری اظهار کرد: بارها از او و حزب الله دعوت کردند تا در دولت لبنان مشارکت داشته باشند که اگر او حزب الله را وارد سیاست می‌کرد این گروه زمین می‌خورد؛ اما او و گروه مقاومش از سیاست کناره گرفت و اعلام کرد که حزب الله یک گروه مقاومت است و در نتیجه حزب الله را بزرگترین سازمان مقاومت اسلامی قرار داد.

امام جمعه موقت تهران افزود: با شهادت سید حسن نصرالله ضربات حزب الله کوبنده‌تر و جدی‌تر خواهد بود. همه ما لازم است پیام‌های رهبر معظم انقلاب قبل و بعد از شهادت سید حسن نصرالله را با دقت بخوانیم زیرا راه به خوبی نشان داده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار