نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان:

هدف آفرینش انسان تاسی به اهل بیت (ع) است

تهران (پانا) - نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت‌ حق عبودیت و عبادت در تاسی و شبیه شدن است، انسان مومن باید در زندگی خود همواره از اهل بیت تاسی کند.

کد مطلب: ۱۴۸۰۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
هدف آفرینش انسان تاسی به اهل بیت (ع) است

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، حجت‌الاسلام و المسلین حاج علی اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه در نشست برخط با مربیان انجمن‌های اسلامی با گرامی‌داشت ایام پرفضیلت ماه ذی‌الحجه گفت:‌ دهه اول ماه ذی‌الحجه، از نظر ارزش و اهمیت شبیه‌ترین ایام به شب‌های قدر است. امیدواریم حجاج ایرانی که این روزها در حال انجام مناسک هستند؛ زیارت و عبادات‌شان قبول باشد.

وی با بیان اینکه ارزش قلوب انسان‌ها، در شور و اشتیاق آنان در رسیدن به حج و انجام مناسک آن است؛ گفت:‌ در ماه مبارک رمضان هم از بیشترین دعاها، دعا برای زیارت خانه خدا و توفیق حضور در میان دیگر حاجیان است. حج خواهی به نوعی انتظار برای ظهور حضرت مهدی (عج) است.

امام جمعه موقت تهران گفت: خیلی مهم است که انسان برای خواندن ادعیه‌ها برنامه‌ریزی داشته باشد؛ این طور نباشد که بی‌هدف و بی‌انگیزه گاهی شخص دعا بخواند و گاهی نخواند. تا وقتی فرد در روز عرفه، زیارت عرفه را در همان سرزمین عرفات نخوانده باشد؛ متوجه عمق عظمت حج نخواهد شد.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: یکی دیگر از برجسته‌ترین ویژگی‌های این ماه مبارک، سالروز ازدواج امیر المومنین (ع) و حضرت زهرا (س) است. پیوند این دو جلوه بزرگ و با عظمت حقیقت رسول الله دارای آثار متعددی بوده که تا روز قیامت ادامه‌دار خواهد بود. بیت علی و فاطمه، تجلی‌گاه نور عظمت حق تعالی است. خداوند متعال منت نهاد که دو جلوه نور خود به این صورت به عقد یکدیگر در بیایند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با تاکید بر ارزش محبت به خاندان اهل بیت گفت: چیزی که شکی در آن نیست‌، محبت ما به اعضای این خانواده است‌. این محبت برکاتی دارد؛ اگر کسی خواستار لطف دائمی خداست؛ راهش تأسی به اعضای این خانواده، امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) است. 

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: اگر کسی بپرسد هدف از آفرینش انسان چیست؟ من علت آن را تاسی می‌دانم. حق عبودیت و عبادت در تاسی و شبیه شدن است. انسان مومن باید در زندگی خود همواره از اهل بیت تاسی کند‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار