وزیر آموزش و پرورش در نشست هم اندیشی با شهردار تهران

وزیر آموزش و پرورش: بیش از ۵۰ زمینه همکاری بین شهرداری و آموزش و پرورش وجود دارد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در نشست هم اندیشی با شهردار تهران تاکید کرد بیش از ۵۰ زمینه همکاری بین شهرداری و آموزش و پرورش وجود دارد.

کد مطلب: ۹۶۸۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش: بیش از 50 زمینه همکاری بین شهرداری و آموزش و پرورش وجود دارد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در دیدار با فیروز حناچی شهردار تهران و هیئت همراه که در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: ضروری است جلسات بیشتری برای حل مشکلات و همکاری های بیشتر تشکیل شود.

وی افزود: بیش از۵۰ مورد زمینه همکاری بین شهرداری و آموزش و پرورش وجود دارد.

حاجی میرزایی تصریح کرد: نمایندگانی از دو دستگاه جهت پیگیری امور مربوطه به زودی معرفی می شوند.

در ابتدای این نشست معاونان و روسای سازمان های آموزش و پرورش به تشریح انتظارات و حوزه های مشترک همکاری با شهرداری پرداختند.

رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی در این نشست گفت: به جای پرداخت عوارض ۵ درصد ناشی از عوارض صدور مجوز ساخت و ساز به آموزش و پرورش،شهرداری در هر منطقه دو واحد مدرسه احداث کند.

وی افزود: خیرین سالانه حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان مدرسه می سازند که به همین دلیل پیشنهاد مزین کردن نام یکی از میادین شهر به نام خیرین پیشنهاد می شود. پیشنهاد دیگر توافق برای احداث یک مدرسه بزرگ به جای مدارس کوچک در شهر تهران است.

فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، نیز در این جلسه گفت: در منطقه ۲۲ حدود ۱۲۰ مدرسه نیاز داریم اما ۴۱ آموزشگاه درحال فعالیت هستند که در دو نوبت کار می کنند بنابراین مشکلاتی وجود دارد که نیازمند همکاری شهرداری هستیم و با توجه به آمادگی خیرین برای احداث مدرسه، شهرداری و همچنین وزارت راه و شهرسازی باید زمین و محل احداث مدرسه را تهیه کنند.

وی ادامه داد: کارگروه مشترکی را با شهرداری جهت پیگیری موضوع ایجاد کردیم.

الهیارترکمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع اظهار کرد: برای توسعه کیفیت آموزشی مدارس، مشارکت شهرداری بسیار موثر است برای هوشمند کردن مدارس، استفاده از فرهنگسراها، اداره فضای کاربری به وسیله آموزش و پرورش و... از جمله مواردی است که نیازمند مساعدت شهرداری هستیم.

حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این نشست ضمن تشکر از شهرداری به خاطر سرویس دهی رایگان به دانش آموزان استثنایی شهر تهران، تصریح کرد: اختصاص فضا برای دانش آموزان استثنایی در ورودی های فضاهای مربوطه، ایجاد کارگروه با هدف مساعدت به خیرین و رفع موانع مدرسه سازی، کارآفرینی برای دانش آموزان استثنایی، کمک به تجهیزات کارگاه های حرفه ای کمک به اشتغال دانش آموزان استثنایی و... مواردی است که شهرداری می تواند مساعدت کند.

علی عسگری معاون حقوقی و امور مجلس خاطرنشان کرد: معافیت آموزش و پرورش از پرداخت عوارض در دریافت مجوز، اجرایی کردن قانون ۵ درصد درآمد شهرداری، مساعدت با آموزش و پرورش، موافقت شهرداری با تغییر کاربری بدون دریافت عوارض مربوطه، دریافت نظرآموزش و پرورش در خصوص تغییرکاربری های مرتبط با مدارس و ... از مطالبات ما از شهرداری است.

زینی وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی نیز در این نشست گفت: براساس ماده ده قانون شوراها لازم است تا شهرداری دستور پرداخت عوارض به آموزش و پرورش را صادر و این آئین نامه را در همه مناطق کشور عملی کند.

وی افزود: ضروری است شهردار تهران، گزارش میزان عملکرد شهرداری ها در اجرای مواد ۱۳ و ۱۷ قانون شوراها را بررسی و به آموزش و پرورش ارائه دهد.

حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: برنامه نهضت بزرگ ورزش کودکان؛ شهرداری به آموزش و پرورش کمک کند لذا شهرداری می تواند مدارس را به امکانات ورزشی تجهیزکند و در نوبت عصر به عنوان یک کانون ورزشی در هر محله این مدارس فعالیت کنند.

حمیدی اضافه کرد: در زمینه بازیافت و دفع زباله ها با کمک شهرداری می توان فرهنگ سازی کرد.

علیرضا کمره ای، معاون آموزش متوسطه نیز اظهار کرد: اگر شهرداری ها در توسعه تجهیزات پژوهشگاه های دانش آموزی مساعدت کنند کمک بزرگی به آموزش و پرورش و دانش آموزان می کند.

حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی تصریح کرد: برنامه درسی شهر در سطح جهانی به عنوان یک فرصت یادگیری تلقی می شود لذا فرهنگ توجه به کودکان نباید نادیده گرفته شود بنابراین باید توجه بزرگسالان را به حقوق کودکان معطوف کنیم.

وی ادامه داد: شرایطی فراهم شود تا همه دستگاه ها الزامات شهر دوستدارکودک را رعایت کنند.

وی از آمار قابل توجه بازماندگان از تحصیل در شهر تهران خبر داد و گفت: همکاری سه جانبه آموزش و پرورش، شهرداری و بهزیستی در این زمینه بسیار موثر خواهد بود.

مهاجرانی، رئیس مرکز پرورش استعداد های درخشان هم خاطرنشان کرد: کمک شهرداری برای پرورش استعداد های برتر بسیار موثر است.

وی خواستار نامگذاری خیابانی به نام مریم میرزاخانی شد و افزود: انتظار می رود شهرداری در برگزاری المپیادهای علمی مساعدت کند.

عمادی مشاور وزیرآموزش و پرورش خواستار مساعدت شهرداری برای احداث مسکن فرهنگیان در شهر تهران شد.

شهردار تهران: از هر اقدام آموزش و پرورش برای کودکان حمایت خواهیم کرد

پیروز حناچی در نشست هم اندیشی باحاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونان وزارت آموزش پرورش اظهار کرد: نگاه بخشی مانع انجام کارهای بزرگ است لذا نگاه من در شهرداری تهران نگاه بخشی نیست.

وی افزود: آموزش و پرورش و شهرداری اشتراکات زیادی دارند که اگر مورد توجه قرار گیرد کارهای بزرگی انجام می شود.

حناچی تصریح کرد: موضوعاتی مانند زلزله، پسماند و... از مواردی است که باید از مدارس آغاز شود و اگر بخواهیم خودروی تک سرنشین در سطح شهر نداشته باشیم باید از مدرسه شروع کنیم.

وی با نامگذاری های پیشنهادی آموزش و پرورش از جمله نامگذاری میدان و خیابانی به نام حافظی و میرزاخانی موافقت کرد و افزود: مدارسی داریم که هرچند آموزشی هستند اما آمادگی داریم روی آنها سرمایه گذاری کنیم تا مردم استفاده کنند مانند سالن فرهنگ و یا دارالفنون، لذا در این زمینه آمادگی همکاری داریم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: وضعیت سلامتی جوانان در شهر تهران مطلوب نیست لذا باید کاری کنیم تا شرایط ورزش کردن جوانان به ویژه زنان را فراهم کنیم.

وی از در اختیار قراردان بیش از پیش فضاهای ورزشی به آموزش و پرورش خبر داد و افزود: در زمینه هوشمند سازی مدارس نیز با آموزش و پرورش همکاری خواهیم کرد.

حناچی اضافه کرد: هرچه قدر به ارزش های شهر بیفزائیم شهر را جذاب برای شهروندانش جذاب تر می کنیم لذا مدرسه ای مانند دبیرستان البرز را می توان عنوان مکان های مورد بازدید در شهر تهران قرار داد.

وی از اعطای دوچرخه رایگان به برخی دانش آموزان در قالب طرح بیدود در منطقه ۱۷ خبر داد و خاطرنشان کرد: در حوزه تربیت بدنی کارهای مشترکی را با آموزش و پرورش انجام خواهیم داد.

شهردار تهران با بیان اینکه از هراقدامی برای کودکان در سطح شهر حمایت می کنیم، افزود: شهرداری تهران آمادگی دارد تا با ایجاد زمینه های لازم از اردوگاه شهید باهنر استفاده بیشتری شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران در این نشست اظهار کرد: حدود ۲۵۰۰ مدرسه تحت پوشش آموزش های لازمه جهت آمادگی در برابر بحران قرار گرفته اند لذا میزان آسیب پذیری مدارس به این ترتیب مشخص شده است ۴۵ درصد مدارس دارای وضعیت سبز، ۲۵ درصد از مدارس وضعیت زرد و ۳۰ درصد نیز وضعیت قرمز دارند لذا می شود با کمک خیرین مدارس را مصون سازی کرد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران نیز اظهار کرد: در خصوص تبصره ۹ با شهرداری ها هماهنگ شده تا جایگزینی مکان های آموزشی انجام شود،

وی افزود: مناسب سازی مکان های پیرامونی مدارس استثنایی در دستور کار شهرداری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار