ذوعلم: دانشآموز باید یک عنصر مهم در برنامهریزی درسی و تربیتی در مدرسه باشد
تهران (پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با بیان اینکه دانشآموزان باید یک عنصر مهم در برنامهریزی درسی و تربیتی در مدرسه باشند تاکید کرد امروز نسبت به سالهای گذشته در این زمینه پیشرفت کردهایم اما به نقطه مطلوب نرسیدهایم.
علی ذوعلم در مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان برگزیده سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر گفت: «معاونت پرورشی و فرهنگی به عنوان یک معاونت بالنده و موثر یک بخش فوقالعاده و جانبی از برنامه درسی نیست بلکه در برنامه درسی ملی و سند تحولی آموزش و پرورش ساحت رسمی غیرکلاسی هم داریم که بچهها باید فرصت کنند در خارج از فضای مدرسه و کلاس نیز در بعد تربیتی رشد پیدا کنند.»
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی ادامه داد: «مدارس ما امروزه به چهاردیواری محیط مدرسه محدود نمیشود باید در فضایی باشیم که دانشآموزان با انتخاب و علاقه خود وارد عرصه تربیتی شوند تا تلاش معلمان و مسیولان پرثمر باشد.»
او خطاب به شرکتکنندگان در جشنواره افزود: «آنچه در مبانی نظری تحول داریم این است که هر فرد خود را میسازد و شما جوانان نمونهای از آن هستید تا با انتخاب خود و فضایی که خانواده و مدرسه فراهم کرده در این میدان قدم گذاشتید.»
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی گفت: «دانش آموزان باید یک عنصر مهم در برنامهریزی درسی و تربیتی در مدرسه و مشارکت باشند امروز نسبت به سالهای گذشته در این زمینه پیشرفت کردیم اما به نقطه مطلوب نرسیدیم. هر دانشآموز باید برای خود یک مربی باشد و این موضوع باید به عنوان یک گفتمان در باور همه شکل گیرد.»
ذوعلم گفت: اگر به دنبال هنر و پژوهش تربیتی هستیم نگاه عمیق و درستی است. در تربیت دو عنصر دانایی، تفکر، اندیشهورزی و خلاقیت و عنصر مقاومت وجود دارد.
ارسال دیدگاه