مدیرکل دفتر دوره دوم آموزش متوسطه نظری خبرداد
کاهش ۴.۷ درصدی ورودی دانشآموزان به رشته علوم تجربی
تهران (پانا) - مدیرکل دفتر دوره دوم آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش از کاهش ۴.۷ درصدی میزان ورود دانشآموزان به رشته علوم تجربی از سال تحصیلی ۹۳-۱۳۹۲ تا کنون خبرداد.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عباس سلطانیان در جلسه رؤسای آموزش متوسطه نظری استانهای کشور که در شهرستان شهریار برگزار شد، فرایند هدایت تحصیلی را فرایند ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به دانشآموزان دانست و گفت: «در این فرایند دانشآموزان با علائق، استعدادها، نقاط قوت و ضعف خود آشنا میشوند و بر اساس آگاهی و شناختی که از مشاغل موجود در جامعه به دست میآورند، مناسبترین شاخه و رشته تحصیلی را انتخاب میکنند.»
مدیرکل دفتر دوره دوم آموزش متوسطه نظری با تشریح وضعیت توزیع متوازن شاخهای و رشتهای(سهم شاخه نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش درکشور) بر لزوم برنامهریزی و توجه جدی رؤسای ادارات آموزش متوسطه نظری به تکالیف قانونی تعیین شده در برنامه ششم توسعه تأکید کرد.
او ثبت نام صحیح دانشآموزان مطابق آییننامه هدایت تحصیلی را اولین و مهمترین اقدام در خصوص ارتقا کیفیت در دبیرستانها برشمرد و افزود: «از سال تحصیلی ۹۳-۱۳۹۲ تاکنون ۴.۷ درصد از سهم ورود به رشته تجربی کاسته شده است.»
مدیرکل دفتر دوره دوم آموزش متوسطه نظری با تاکید بر توجه ویژه به رشته ریاضی فیزیک، افزود: «در حال حاضر حدود ۱۵.۵ درصد از دانشآموزان شاخه نظری در رشته ریاضی تحصیل میکنند که میبایست افزایش کمی و کیفی این رشته مورد توجه خاص همکاران در استانها قرار گیرد.»
او گفت: «تأمین و بسط عدالت در دسترسی به آموزشهای دوره متوسطه، کیفیتبخشی به آموزشهای دوره متوسطه، ارتقای مدیریت آموزشگاهی، تقویت و توسعه مشارکت دستگاه های دولتی و غیردولتی در حوزه آموزشهای فنی و حرفهای و کاردانش و توسعه فعالیتهای پژوهشی و پژوهشسراهای دانشآموزی از اولویتهای معاونت آموزش متوسطه است.»
سلطانیان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به کمبود نیروی انسانی درسال آینده در دوره دوم متوسطه، از رؤسای ادارات آموزش متوسطه نظری خواست با همکاری سایر بخشهای ادارات کل استان و همراهی و تعامل مناطق آموزش و پرورش، با بررسی دقیق وضع موجود و استفاده بهینه از امکانات در اختیار، ساماندهی فضا، تجهیزات و نیروی انسانی را راهبری کنند.
ارسال دیدگاه