معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش:
پولی که از بانک سرمایه برده شده، هیچ ارتباطی به پسانداز اعضا در صندوق ذخیره فرهنگیان ندارد
تهران (پانا) - معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش درباره پولی که از بانک سرمایه برده شده توضیحاتی داد.
به گزارش روابط عمومی صندوق ذخیره فرهنگیان، حجت الاسلام تیمور علی عسکری، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص وضعیت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان در بانک سرمایه گفت: در حال حاضر امورات مربوط به شکایات و دادرسی این پرونده توسط آقای مهدی نیکدل، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ریز بینانه پیگیری می شود.
معاون حقوقی و پارلمانی آموزش و پرورش اشاره کرد: آقای مهدی نیکدل (مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان) پیگیر بازگرداندن سرمایه فرهنگیان از بانک سرمایه است. اما نباید فراموش کرد که سرمایهای که از صندوق ذخیره فرهنگیان برده شده، هیچ ارتباطی به پس انداز معمان و فرهنگیان ندارد. در حالی که بسیاری از مردم و رسانه ها مدام در بوق می کنند که ای داد پول معلمان را خوردند و سرمایه فرهنگیان را بردند! در حالی که اینگونه نیست و بخشی از سرمایه اولیه این صندوق که متعلق به بانک مرکزی بوده، این وسط حیف و میل شده که جریان مفصلی دارد.
او افزود: در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی من آقای مهدی نیکدل را هم دعوت کردم و با سایر اعضای کمیسیون چند جلسه تشکیل دادیم و آقای نیکدل طبق اسنادی که ارائه کردند گفت ما ۱۵ شکایت برای محاکم قضایی تنظیم و ارائه کردهایم و در حال پیگیری آنها هستیم. اما به واسطه مشکلاتی که در مراحل دادرسی وجود دارد، دادگاهها، قضات و نمایندگان دادستان نمیتوانند آمار دقیقی از چند و چون بدهیها و اینکه چقدر دریافت شده و چقدر مانده ارائه کنند تا ما نیز آنها را به مردم گزارش کنیم.
حجت الاسلام تیمور علی عسکری گفت: در بین مدیران گذشته بانک سرمایه که چندین تن از مدیران ارشد بودهاند، نه همگی آنها، بخور بخورهایی صورت گرفته و سرمایهها به باد رفته و در این مرحله که تشت رسواییشان از بام افتاده سعی میکنند انگشت اتهام را به سمت این و آن بگیرند. با این حال با نامه و شکایت وزارت آموزش و پرورش و پیگیری های کسانی مانند آقای نیکدل و دوستان دیگر سعی می کنیم از طریق دادگاه و محاکم قضایی استیفای حق کنیم و سرمایه بر باد رفته صندوق ذخیره فرهنگیان را به صندوق بازگردانیم.
او با بیان اینکه بنده نه به عنوان مسئولی از وزارت آموزش و پرورش، بلکه در جایگاه نماینده مجلسی که در کمیسیون اصل ۹۰ فعالیت داشته، پیگیر این موضوع بوده و هستم، اشاره کرد: چندی پیش هم جلسهای را دو مرتبه در کمیسیون اصل ۹۰ گرفتیم که در آنها بسیاری از نمایندگان محترم و شرکا حضور داشتند و این جلسه از این بابت بود که بتوانیم از چنین فرصتی استفاده کنیم و موضوع را کاملاً توجیه کنیم تا نمایندگان بدانند مشخصا دنبال چه موضوعی هستند.
ارسال دیدگاه