معاون تربیتبدنی آموزشوپرورش مطرح کرد: لزوم توجه به سواد حرکتی از دورههای کودکی در مدارس
اگر دانشآموز حتی ۶ سال از سواد خواندن و نوشتن باز بماند باز هم قابلیت جبران دارد، اما اگر فعالیت حرکتی ۶ سال از فردی سلب شود ناتوانی حرکتی به بار میآید
تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت توسعه و فراگیر شدن «سواد حرکتی» که به تندرستی میان دانشآموزان منجر میشود، تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، مهرزاد حمیدی در گردهمایی مشترک معاونان وزیر، مدیران حوزه ستادی و ادارات کل تابعه سازمان نوسازی مدارس کشور در اردوگاه شهید باهنر گفت: «سواد حرکتی مبنای زندگی فعال است و باید مراتبی برای آن قائل شویم و در مدارس به این موضوع توجه داشته باشیم.»
او از اقدام سازمان نوسازی مدارس کشور و ادارات کل استانها در ساخت سالنها و فضاهای ورزشی و تداوم این کار قدردانی کرد و گفت: «دانشآموز دختر دوره ابتدایی ما باید بتواند در یک فضای محرمسازی شده فعالیتهای ورزشی ژیمناستیک را با لباس مخصوص و شرایط خاص آن انجام دهد.»
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «برای ایجاد حرکت در مدارس به سالنهای چند صد متری نیاز نداریم یا آنکه سقف ۱۰متر باشد، همین که دانشآموز امکان فعالیت داشته باشد کافی است. بنابراین سالنهای حدود ۲۰۰ متری هم در فضای مدارس برای رفع نیاز مناسب است.»
او بر اهمیت سواد حرکتی بر سواد خواندن و نوشتن تاکید کرد و گفت: «اگر دانشآموز ما حتی ۶ سال از سواد خواندن و نوشتن باز بماند باز هم قابلیت جبران دارد، اما اگر فعالیت حرکتی ۶ سال از فردی سلب شود ناتوانی حرکتی به بار میآید، انس با حرکت در کودکی شکل میگیرد و اگر به این موضوع توجه نشود، فرد دیگر نمیتواند فعالیت داشته باشد.»
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: «در مدارس پیشرفته دنیا میبینیم که در کنار تعلیم و تربیت هر روز دانشآموزان ورزش میکنند. در دورههای قبل معاون تربیت بدنی ادارات کل آموزش و پرورش نه در حوزه سازهای بلکه در زمینه ارائه مشاوره تربیت بدنی به عنوان مشاور مدیرکل نوسازی مدارس بود و اکنون هم برای این موضوع اعلام آمادگی میکنیم.»
ارسال دیدگاه