قائممقام وزیر آموزشوپرورش: رویکرد مهارتآموزی باید در سازمان آموزشوپرورش استثنایی دنبال شود
تهران (پانا) - قائم مقام وزیر آموزش و پرورش، خدمات ویژه وزارت آموزش و پرورش و سازمان آموزش و پرورش استثنایی به کودکان با نیازهای ویژه را تشریح کرد.
امیرعلی نعمتاللهی در چهارمین همایش اوتیسم که صبح امروز در مرکز همایشهای برج میلاد تهران برگزار شد٬ به استفاده از ظرفیتهای موجود در آموزش و پرورش برای رسیدگی به مشکلات کودکان با نیازهای ویژه اشاره کرد و گفت: «شبکه تعاملی سینا میتواند ارتباط خوبی با خانوادهها برقرار کند و به صورت تخصصی بحثهای مرتبط با بیماریهای خاص را دنبال کند.»
او ادامه داد: «سازمان آموزش و پرورش استثنایی به طور ویژه در ستاد و استانهای کشور پیگیر مشکلات کودکان با نیازهای ویژه است.»
او از تدوین شش جلد کتاب درسی با موضوع مهارتآموزی تصویری برای کودکان با نیازهای ویژه خبر داد و گفت: «رویکرد کلی وزارت آموزش و پرورش که بارها از سوی وزیر آموزش و پرورش اعلام شده است بحث مهارتآموزی است و این رویکرد میتواند در سازمان آموزش استثنایی به طور ویژه پیگیری و توجه قرار بگیرد.»
او گفت: «علاوه بر اینها دورههای آموزشی ضمن خدمت برای تربیت مدرس و معلم برای کودکان با نیازهای ویژه برگزار میشود و تا به امروز بیش ۴۵دوره آموزشی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شده است. برای والدینی که کودکان با نیازهای ویژه دارند نیز محتواهای آموزشی تدوین شده است.»
نعمتاللهی ادامه داد: «کار ارزشمند دیگر در این حوزه تدوین استانداردهای فضا و تجهیزات آموزشی و توانبخشی برای کودکان با نیازهای ویژه بود که از سوی همکارانم انجام شده است. آییننامه ارزشیابی توصیفی دوره ابتدایی ویژه این کودکان عزیز نیز آماده شده است.»
او در پایان گفت: «برای شناسایی کودکان و نوجوانان نیازهای ویژه که به دلیل آشنا نبودن خانوادهها شناسایی نشدهاند باید کار جهادی انجام شود.»
ارسال دیدگاه