ثبت‌نام دوازدهمین دوره لیگ علمی و بین المللی پایا 

تهران (پانا) - ثبت‌نام دوازدهمین دوره لیگ علمی و بین المللی پایا از 15 دی سال جاری آغاز شده است و تا سوم اسفند در جریان خواهد بود.

کد مطلب: ۸۹۴۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
ثبت‌نام دوازدهمین دوره لیگ علمی و بین المللی پایا 

به گزارش روابط عمومی بسیج دانش‌اموزی، لیگ علمی پیشگامان ایران اسلامی (پایا) با همکاری سازمان بسیج دانش‌آموزی، مؤسسه علمی رزمندگان و خانه ریاضی تهران همانند ادوار گذشته در دو بخش داخلی و بین‌المللی برگزار خواهد شد.

لیگ علمی پایا در سال تحصیلی 98-1397به صورت گروهی در پایه ششم ابتدایی و دوره اول متوسطه در یک رشته واحد به عنوان علوم پایه (متشکل از دروس ریاضی- علوم) و در پایه دهم در رشته‌های علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی برگزار می‌گردد که در آن 5 نفر از دانش‌آموزان در قالب یک تیم به رقابت می‌پردازند.

همچنین در این دوره لیگ، علاوه بر رشته‌های فوق، لیگ علوم کامپیوتر و برنامه‌نویسی ، لیگ پژوهشی و لیگ کارآفرینی نیز در مقطع متوسطه دوره اول (پایه‌های هفتم، هشتم و نهم) و مقطع متوسطه دوم (پایه دهم و یازدهم) طراحی شده است.

هدف اصلی در این دوره، ارتباط بین علوم پایه و تقویت دانش‌آموزان در تبدیل قدرت علم به عمل است. در این دوره تلاش کرده‌ایم تا نگرش دانش‌آموزان را نسبت به علوم پایه از صرف دانش محض به دانش عملی و دانش میان رشته‌ای تغییر دهیم.ترویج روحیه پژوهشگری و پرسشگری، هدایت دانش‌آموزان در مسیر تحقیق و پژوهش، آشنایی دانش آموزان با حوزه کسب و کار و استارت آپ ها ، طراحی لیگ پژوهشی و کارآفرینی در کنار لیگ علمی، یکی دیگر از محورهای اصلی این دوره از لیگ پایا به شمار می‌رود.

این رقابت‌ها در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی برگزار خواهد شد که مرحله مقدماتی آن، همزمان و به صورت کشوری در روز پنجشنبه ۱۶ اسفند سال جاری برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار