مدیرکل ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش: بیش از ۹۲ درصد مدارس به حذف آزمونهای زائد پایبند هستند
تهران (پانا) - مدیرکل اداره ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که بیش از ۹۲ درصد مدارس به حذف آزمونهای زائد از برنامههای درسی خود پایبند هستند.
گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کمرئی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استانهای کشور گفت: «روند رشد تحقق اهداف در طول ۳ سال گذشته مثبت بوده است و رشد ۴.۳۹ درصدی تحقق اهداف و رسیدن به عدد ۹۷.۴۲ درصد از انتظارات معین شده، نشانه خوبی است که اگر نهادهای پشتیبان و اقدامات حمایتی از دستگاه تقویت شود این توفیق در بعد شاخصهای عمومی نیز دور از دسترس نخواهد بود.»
او افزود: «مدارس کشور مقید به اجرای سیاستهای وزارت آموزشوپرورش برای ممنوعیت استفاده از آزمونهای زائد و کتابهای کمکدرسی هستند.»
کمرئی گفت: «بررسی عملکرد مدارس کشور نشان میدهد، مدارس ابتدایی کشور با توجه به مصوبات ۸۲۸ و ۹۵۱ شورای عالی و سیاستهای وزیر آموزش و پرورش سیاست ممنوعیت تجویز کتابهای کمکآموزشی و آزمونهای پیشرفت تحصیلی و آزمونهای زائد را رعایت میکنند.»
کمرئی در ادامه گفت: «اخیراً در جریان بررسی فراگیری که از طریق معاونت نظارت و بازرسی این اداره کل انجامگرفته است، مشخص شد بیش از ۹۸درصد مدارس هیچگونه سازماندهی برای استفاده از کتابهای کمکآموزشی ندارند و این نسبت از مجموع ۵۶۷۶۳ مدرسه که اطلاعات آنها دریافت شده بهدستآمده است و بیانگر آن است که ۱۶۵۴مدرسه باید رویکردهای آموزشی خود را در استفاده از کتابهای کمکآموزشی تغییر دهند.»
او به برگزاری آزمونهای زائد در مدارس اشاره کرد و گفت: «این نسبت در آزمونهای زائد ۹۲.۵۸ درصد است و ۴۲۱۲ مدرسه نیز با توجه به سیاستهای آموزش و پرورش باید جهتگیری خود را برای انطباق بیشتر با قوانین و مقررات تنظیم کنند.»
مدیرکل اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در پایان گفت: «از ابتدای سال تحصیلی جاری عملکرد مدارس در این خصوص با جدیت تمام رصد میشود و در صورت توجه نکردن با آنها برخورد خواهد شد.»
ارسال دیدگاه