بطحایی: کودکان اسباببازی را بخشی از واقعیت زندگی خود میدانند
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از برنامهریزی برای گسترش اسباببازیها و عروسکهای ایرانی مبتنی بر آداب و رسوم و فرهنگ ایرانی خبر داد.
سیدمحمد بطحایی در حاشیه افتتاحیه چهارمین جشنواره ملی اسباببازی در جمع خبرنگاران گفت: «امروز اسباببازی به عنوان بخشی از فناوریهای آموزشی در یادگیری دانشآموزان و کسب مهارتهای مختلف در زمینههای ذهنی فیزیکی و اجتماعی بسیار موثر است.»
او ادامه داد: «نگاه ما به اسباببازی صرفا وسیلهای برای سرگرمی نیست بلکه میتواند یادگیری را سرعت ببخشد و عمق بیشتری به آن بدهد و یادگیری را ساده کند.»
بطحایی گفت: «طرحی را در دست اجرا داریم که امیدوارم بتوانیم امسال آن را اجرا کنیم. قصد داریم با کمک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ۱۰ استان کشور برای پایههای اول تا سوم ابتدایی، اتاق اسباببازی در مدارسی که امکانش را دارند ایجاد کنیم.»
او ادامه داد: «بر این اساس تلاش داریم تا اسباببازیهای تولید داخل را در مدرسه با رویکرد آموزشی در اختیار دانشآموزان اول تا سوم ابتدایی قرار دهیم تا ساعاتی را در هفته در اتاق اسباببازی، مهارتهایی را تمرین کنند.»
وزیر آموزش و پرورش گفت: «مدارس ما مجهز به تکنولوژی آموزشی هستند و این تکنولوژی تعریف وسیع و گستردهای دارد، این تکنولوژیها باید با توجه به تغییرات روزافزون، بهروز شود که در دستور کار دولت است و بهتدریج این اتفاق خواهد افتاد.»
او افزود: «در حال استفاده از تأثیر مثبت فضای مجازی هستیم و بستر خوبی تحت عنوان سیناروبیک ایجاد کردیم، عروسک از موضوعاتی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سالها پیش روی آن کار کرده است.»
بطحایی گفت: «اسباببازیهایی مانند عروسک به شدت حامل فرهنگ هستند و بچهها از اسباببازیها بهویژه عروسکها الگوبرداری میکنند. کودکان اسباببازیها را جزئی از خودشان و واقعیت زندگی خود میدانند.»
او ادامه داد: «امیدواریم کانون با تجربه خوبی که از گذشته دارد کار را جلو میبرد و مطالعاتی با اتکا به تجربههای سایر کشورها دارد، بتوانیم عروسکهای ایرانی را با آداب، رسوم و فرهنگ ایرانی گسترش دهیم.»
وزیر آموزش و پرورش گفت: «باید اعتراف کنیم علیرغم تمام اقدامات انجام شده در حوزه عروسک سازی، کودکان هنوز نتوانستهاند با عروسکهای ایرانی انس پیدا کنند و امیدوارم این مطالعات بهزودی به سرانجام برسد.»
ارسال دیدگاه