با گران‌ترین کشورهای جهان برای آموزش و طولانی‌ترین مدت تحصیل آشنا شوید

تهران (پانا) - کیفیت آموزش در سراسر دنیا و از کشوری به کشور دیگر، متفاوت است. این تفاوت شامل میزان هزینه ای که هر خانواده برای آموزش فرزندش خرج می کند تا مجموع ساعت‌هایی که دانش آموز باید در مدرسه بگذراند، می شود.

کد مطلب: ۸۶۱۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد
با گران‌ترین کشورهای جهان برای آموزش و طولانی‌ترین مدت تحصیل آشنا شوید

در بسیاری از کشورهای دنیا همزمان با فرارسیدن فصل پاییز، سال تحصیلی آغاز می شود اما اگر در ایالات متحده آمریکا، شیلی، روسیه یا ایسلند زندگی می کنید، با برنامه متفاوتی رو‌به‌رو می‌شوید. آیا می دانید در کدام کشورها، دانش آموزان ساعات کمتری را در مدرسه سپری می کنند؟ کدام خانواده ها بیشترین تجهیزات آموزشی را برای فرزندانشان فراهم می کنند؟ در کدام کشورها دانش آموز 23 سال به مدرسه می رود؟

هزینه تحصیل در کشورهای توسعه یافته چقدر است؟

محاسبه هزینه‌های تحصیلی، کتاب‌ها، لوازم‌التحریر و... از مقطع ابتدایی تا پایان دبیرستان در کشور هنگ‌کنگ، این کشور را با اختلاف زیاد، به گران‌ترین کشور دنیا برای آموزش تبدیل کرده است.

هزینه بالای آموزش در این کشور تا جایی است که والدین پس از حمایت دولتی و دریافت وام، باید 131 هزار دلار تنها برای تحصیل یک فرزند بپردازند.

امارات متحده عربی پس از هنگ‌کنگ، دومین کشور گران دنیاست که متوسط هزینه تحصیل در آن به 99 هزار دلار می رشد. پس از آن سنگاپور با 71 هزار دلار و ایلات متحده با 58 هزار دلار مقام‌های سوم و چهارم را به خود اختصاص داده‌اند. با وجود شهریه‌های بالای دانشگاهی در ایلات متحده، هزینه تحصیل سالانه یک دانشجو فقط 23 درصد از هزینه‌های او در دوران مدرسه است.

در ایالات متحده آمریکا هر خانواده سالانه 685 دلار تنها برای رفت و آمد و سرویس مدرسه هر فرزندش هزینه می‌کند. این امکان از مقطع پیش‌دبستانی تا پایان دبیرستان وجود دارد.

طبق بررسی‌ها در سال گذشته، خانواده‌های آمریکایی 27.5 میلیارد دلار برای تهیه انواع امکانات تحصیلی برای فرزندانشان هزینه کرده‌اند که این مبلغ در میان دانشجویان به 83 میلیارد دلار در سال می‌رسد.

از گران‌ترین لوازم کمک آموزشی که والدین برای فرزندانشان تهیه می‌کنند، می‌توان به کامپیوتر و تجهیزات آن به ارزش تقریبی 299 دلار برای هر خانواده، لباس‌های ویژه مدرسه به ارزش 286 دلار و تجهیزات الکترونیکی مانند تبلت، ماشین حساب به ارزش تقریبی 271 دلار برای هر خانواده اشاره کرد.

علاوه بر این باید از هزینه‌های سایر امکانات نظیر کتاب‌های درسی و کمک‌درسی، جزوات، انواع لوازم‌التحریر و... به ارزش 112 دلار نام برد.

دانمارک، سرآمد بیشترین ساعات درسی در طول یک سال تحصیلی

در میان 33 کشور توسعه‌یافته جهان، دانش‌آموزان روسی در طول یک سال تحصیلی دوازده ماهه، 500 ساعت را در مدرسه سپری می‌کنند که این عدد در بقیه کشورهای جهان، سالانه 800 ساعت است. روس‌ها در روز پنج ساعت به مدرسه می‌روند که این مدت شامل زنگ‌های تفریح می شود.

به نظر می‌رسد که میزان ساعات درسی تاثیر چندانی در میانگین جهانی آموزش ندارد زیرا معدل روسیه در زمینه خواندن و نوشتن، بسیار بالاست.

اما در کشور دانمارک، مدارس ابتدایی از کودکان می خواهد که 1000 ساعت درسی را در یک سال بگذرانند که این به معنای گذراندن دو ماه بیشتر از روسیه برای هر مقطع تحصیلی است. به این ترتیب، دانش‌آموزان در دانمارک در مقایسه با سایر کشورها، بیشترین ساعات درسی را سپری می کنند.

در کشورهای نیوزلند و ایسلند، متوسط سال‌های تحصیلی از مقطع ابتدایی تا پایان دبیرستان به بیست سال می رسد. در میان کشورهای دنیا، استرالیا بیشترین سال‌های تحصیل از ابتدایی تا دانشگاه (22.9 سال) را به خود اختصاص داده استکه از 6 سالگی شروع می‌شود تا 28 سالگی ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار