معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد:
ضرورت ایجاد رویکردها وکارکردهای جدید اردوگاههای دانشآموزی
تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران بر ضرورت ایجاد رویکردها و کارکردهای جدید در فعالیت اردوگاههای دانشآموزی تاکید کرد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران بر ضرورت ایجاد رویکردها و کارکردهای جدید در فعالیت اردوگاههای دانشآموزی تاکید کرد.
عبدالرسول کریمی در جمع مسئولان اردوگاههای فعال استانی و منطقهای تهران اطلاع رسانی گسترده و کامل به تمامی مدارس تهران، انعطاف در اجرای فعالیتهای فرهنگی برای جذب بیشتر دانشآموزان و توانمندسازی نیروی انسانی اردویی را از مهمترین ضرورتهای امروز اردوگاههای دانشآموزی دانست.
کریمی همچنین بر ایجاد یک بانک اطلاعات جامع از مراکز پرورشی اردوگاهی و کانونی برای اطلاع مدارس و فرهنگیان تاکید کرد و گفت: «نکته مهم در جذب مدارس و دانشآموزان به اردوگاهها ایجاد جذابیت در این مراکز همراه با اجرای برنامههای جدید است. نیروی انسانی در اردوگاه باید از روانشناسی تربیتی ویژه دانشآموزان آگاهی داشته باشد و با رویکردهای نوین به سمت فعالیتهای فرهنگی، اردویی و اجرای در مراکز پرورشی پیش برود.»
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران وجود خودارزیابی، نظرسنجی و نیازسنجی از دانشآموزان از مهمترین ضرورتهای اردوگاهی برشمرد و در تشریح این امر اضافه کرد: «اگر براساس نیاز، مصلحت و امکانات برنامههای اردویی برگزار شود بسیاری از دانشآموزان از این فعالیت در اردوگاهها خاطره خوبی خواهند داشت.»
کریمی به دستاوردهای شهر تهران در توسعه کمی و کیفی اردوگاهها اشاره کرد و گفت: «در طول چند دهه اخیر تعدادی از اردوگاهها در مناطق امکان تاسیس نداشتهاند اما در یک سال اخیر با تشکیل جلسات مهم تصمیمگیری درباره نحوه بهرهبرداری افزونتر از زمینهای در اختیار و به روز کردن امکانات مصوبات کاربردی اخذ شدهاند. تجمیع برخی از زمینهای اردوگاهی و تعبیه اردوگاه مناسب در مناطق مورد نیاز در استان و کشور از جمله این تصمیمات است.»
او در پایان از همدلی و هماهنگی تمامی بخشهای حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی در مناطق و استان برای بهبود وضعیت اردوگاههای پایتخت خبر داد و گفت: «اکنون همدلی و هماهنگی بسیاری بین اداره فرهنگی هنری و اردوها به عنوان متولی مراکز پرورشی و سازمان دانشآموزی به عنوان یک تشکل و یار و یاور امورتربیتی وجود دارد تا توسعه کمی، کیفی و استفاده بیشتر دانشآموزان از اردوگاهها و کانونهای فرهنگی تربیتی ممکن و اجرایی شود.»
ارسال دیدگاه