یاورمربی استان یزد: اردوی ملی پیشتازان زمینه‌ای برای ساختن یک زندگی متفاوت در آینده است

تهران (پانا) _ یاور مربی استان یزد، دانش‌آموزان پیشتاز را انسان‌های عاشقی دانست که بازدهی معنوی اردوهای ملی را درک کرده‌اند و سعی دارند آن را به دیگران هم منتقل کنند.

کد مطلب: ۸۴۸۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
یاورمربی استان یزد: اردوی ملی پیشتازان زمینه‌ای برای ساختن یک زندگی متفاوت در آینده است
فاطمه ناظمیان در گفت‌وگو با خبرگزاری پانا درباره ویژگی‌ها و مزیت‌های اردوی ملی پیشتازان گفت: «ما دانش‌آموزان در اردوی ملی می‌توانیم با آداب، فرهنگ و سنت‌های دیگر استان‌ها آشنا می‌شویم که این آشنایی مسلما در ارتباط‌گیری در آینده و ایجاد تعاملی بهتر اثرگذار است.»
او ادامه داد: «در اردوی ملی دوست‌های زیادی پیدا می‌کنیم که از قومیت‌های مختلف و با آداب و فرهنگ‌های متفاوت هستند، وقتی این اتفاق افتاد و این آشنایی به دست آمد، زمانیکه که به دیگر نقاط کشور می‌رویم دیگر احساس غریبی نمی‌کنیم.»
ناظمیان افزود: «یکی از کارهایی که در اردوی ملی امتیاز بالایی دارد، این است که ما در فریادهای شادی دیگر استان‌ها و شادی‌هایشان شرکت کنیم و در دیگر مهارت‌ها هم به هم کمک می‌کنیم و از این طریق ارتباط موثری در اردوی ملی شکل می‌گیرد.»
یاورمربی استان یزد در ادامه به مهارت‌هایی مانند گره‌زنی، امداد و نجات، جهت‌یابی و ... اشاره کرد و گفت: «یادگیری هر یک از این مهارت‌ها چه مستقیم و چه غیرمستقیم در زندگی آینده ما اثر دارد.»
او افزود: «شاید کلاس‌های بحث آزاد هم در این اردوها بتواند اثرگذار باشد، چون ما فرصت زیادی نداریم که درباره عقاید و ... با هم صحبت کنیم و اگر این کلاس‌ها برگزار شود و دانش‌آموزان حتی بر روی حداقل مسائل دانش‌آموزی بحث کنند و یک تبادل نظر شکل بگیرد، خیلی می‌تواند کمک کند.»
ناظمیان درباره برگزاری اردوی پیشتازان به صورت ملی یا استانی هم گفت: «وقتی یک دانش‌آموز در اردوی ملی شرکت می‌کند، با سایر استان‌ها و فرهنگ‌ها آشنا می‌شود و مهارت‌هایی را یاد می‌گیرد و به استان خود برمیگردد، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که این اتفاق شاید در اردوی استانی نیافتد. در اردوی ملی دانش‌آموزان آنچه یاد می‌گیرند آخرین سطح یادگیری‌های تشکیلاتی است و از آن به بعد حرف‌هایشان دقیق‌تر و تاثیرگذارتر است.»
یاور مربی استان یزد ادامه داد: «اردوهای ملی برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری دارند، در سطح استانی مشکلات زیادی از قبیل فضا، هزینه و ... برای برگزاری اردو وجود دارد.»
ناظمیان پیشتازان را آدم‌های عاشقی توصیف کرد که بازدهی معنوی اردو را درک کرده‌اند و سعی می‌کنند آن را برای خود نگه داشته و به خانواده، دوستان و جامعه هم منتقل کنند. او گفت: «وقتی با رسوم و آداب مختلف آشنا می‌شویم می‌توانیم یک زندگی متفاوت برای خود بسازیم، زندگی که هیچ‌وقت از آن خسته نمی‌شویم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار