رهنامه 40 ماده‌ای دانشگاه فرهنگیان منتشر شد

تهران (پانا) - رهنامه 40 ماده‌ای دانشگاه فرهنگیان برای بهره‌برداری مطلوب از ظرفیت‌های موجود منابع انسانی و امکانات و همچنین چابک سازی در دستور کار قرار گرفت.

کد مطلب: ۸۴۱۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد
رهنامه 40 ماده‌ای دانشگاه فرهنگیان منتشر شد

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان ضمن آروزی توفیق برای همکاران دانشگاه به حضور گرانقدر رهبر معظم انقلاب اسلامی در نوزدهم اردیبهشت ۱۳۹۷ در دانشگاه فرهنگیان و تاکیدات ایشان در پردیس نسیبه تهران که فرمودند "دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل نظام آموزش و پرورش کشور است" اشاره کرد و گفت: «با توجه به ضرورت اهتمام ویژه به کیفی سازی فعالیت‌ها در سطح استانی و در راستای ارتقا عملکرد دانشگاه برای هماهنگی در اقدامات، بهره گیری و به کارگیری ایده‌ها و هم افزایی و همراهی مطلوب و متناسب با اولویت‌های برنامه‌ای" رهنامه ۴۰ ماده‌ای" دانشگاه فرهنگیان برای بهره برداری و اجرا ابلاغ می‌شود.»

او افزود: «این رهنامه برای بهره برداری مطلوب از ظرفیت‌های موجود منابع انسانی و امکانات و همچنین چابک سازی در دستور کار قرار گرفته و مقتضی است در پایان هر نیمسال تحصیلی گزارشی از اقدامات جامع در این راستا ارائه شود.»

موارد این رهنامه ۴۰ ماده‌ای که برای اجرا به مجموعه‌های دانشگاه ابلاغ شده به شرح ذیل است:

۱- تلاش و اهتمام به تشکیل منظم جلسات هیات امنای استان،ارائه گزارش به ستاد و پیگیری مصوبات تا حصول نتیجه.

۲- تشکیل، تقویت و پیگیری مجمع خیران استانی با استفاده از ظرفیت هیات امنای استان.

۳- ارتباط منظم با نماینده محترم ولی فقیه، استاندار و مدیر کل آموزش و پرورش استان.

۴- استفاده از نیروهای داخلی و مهندسی مجدد از درون به جای مهاجرت و جذب نیرو از بیرون.

۵- شایسته سالاری و بهره گیری از نیروهای کیفی.

۶- انضباط مالی و مدیریت هزینه‌ها و پرهیز از هزینه کردن با اولویت کمتر در راستای شرایط اقتصادی "پسا برجام" و پایبندی به الزامات اقتصاد مقاومتی.

۷- تلاش برای جذب منابع مالی و اهتمام به این امر در سطوح مختلف.

۸- شفافیت بودجه ای و مالی در همه امور و نظارت مستقیم بر هزینه کرد اعتبارات

۹- تعامل علمی، پژوهشی با دانشگاه‌های استان، مراکز علمی، پژوهشی و حوزوی و استفاده از ظرفیت آنها.

۱۰- اهتمام به معرفی مستمر و نو آورانه دانشگاه فرهنگیان در سطح ملی و استانی.

۱۱- تلاش مستمر در رسانه‌ای کردن فعالیت‌های دانشگاه فرهنگیان در استان با استفاده از ظرفیت وسایل ارتباط جمعی ملی و محلی.

۱۲- حضور در شبکه‌های اطلاع رسانی استان(صدا و سیمای استان، مطبوعات و شبکه های اجتماعی) برای معرفی ظرفیت‌های دانشگاه.

۱۳- پرهیز و مراقبت از غلطیدن به ورطه تبارگرایی و شکل گیری حلقه های فامیلی و بسته در دانشگاه.

۱۴- معرفی افراد دارای صلاحیت‌های علمی و اخلاقی و انقلابی متناسب با شان دانشگاه جهت انتصابات و بهره مندی از تجارب با هماهنگی ستاد دانشگاه.

۱۵- ایجاد میز خدمت برای معرفی دانشگاه و امتیازات آن.

۱۶- فراهم کردن زمینه‌ای برای پذیرش سهمیه استان از ردیف‌های اختصاصی سالیانه.

۱۷-بالا بردن میزان پاسخگویی به مراجعین و همکاران تحت پوشش و عدم ارجاع بسیاری از موارد به ستاد.

۱۸- تشکیل بانک(انباره های) اطلاعات منابع انسانی موجود استان.

۱۹- زمینه سازی برای خلق ایده و نوآوری در پردیس‌ها و مراکز.

۲۰- ایجاد زمینه تحلیل محتواهای آموزشی موجود با استفاده از اساتید دانشگاه فرهنگیان و سایر دانشگاه‌های استان.

۲۱- رصد مداوم ظرفیت‌های سالانه دانشجویی و انعکاس به ستاد.

۲۲- برگزاری مستمر جلسات توجیهی و اجرایی با عوامل، کارکنان و کارشناسان در راستای همگرایی و ارتقای سطح عملکرد آنان در دستیابی به برنامه‌ها و تحقق اهداف.

۲۳- حرکت به سمت تجهیز و به روز آوری مراکز و پردیس‌ها از جهت امکانات نرم افزاری و آموزشی با استفاده از ظرفیت استان‌ها.

۲۴- برگزاری کارگاه‌های "اخلاق حرفه ای معلمان" برای اعضای هیات علمی، مدرسان و دانشجو معلمان در طول سال با استفاده از اساتید موفق استانی و دارای وجهه شاخص و ممتاز معلمی.

۲۵- برگزاری کارگاه‌های ارتقا مهارت‌های حرفه‌ای، شغلی و کارگاه‌های جامع " پژوهش" و " مقاله نویسی" برای اساتید در طول سال تحصیلی و راه اندازی مجلات علمی، پژوهشی/ترویجی و گاهنامه‌های علمی، آموزشی.

۲۶- تجهیز کتابخانه‌های دانشگاه به منابع علمی و آموزشی و منابع دیجیتال به روز و تسهیل دستیابی دانشجویان به سایت‌های معتبر علمی.

۲۷- تلاش و برنامه ریزی برای تولید علم بومی، منابع درسی مبتنی بر سرفصل‌های مصوب دروس آموزشی.

۲۸- برنامه ریزی و حمایت عملی از پژوهش‌های دانشجویی جهت تربیت دانشجومعلمان پژوهنده در دستیابی به نوآوری‌های آموزشی.

۲۹- اولویت استفاده از اساتید غیر موظف با سابقه معلمی

۳۰- به روز آوری فضاهای آموزشی بالاخص کلاس‌های درس به فناوری نو و بهره برداری حداکثری از آنها.

۳۱- رعایت نظم و انضباط آموزشی با تاکید بر برگزاری منظم و کامل کلاس‌های درس بر اساس تقویم آموزشی ترم‌های تحصیلی.

۳۲- اهتمام به غنی سازی و نظارت بر موضوع درس کارورزی

۳۳- اهتمام به شکل گیری گروه‌های درسی، تعیین مدیران گروه و نظارت بر کار آنان

۳۴- استفاده حداکثری از ظرفیت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

۳۵- استفاده حداکثری از تشکل‌های دانشجویی و بسیج دانشجویی، هیات‌ها مذعبی با رویکرد مسجد محوری در فعالیت‌های دینی و فرهنگی.

۳۶- اهتمام جدی در ارتباط با پاسخ سریع و دقیق به بخشنامه‌های سازمان مرکزی

۳۷- ایجاد رویکرد مدیریت مشارکتی در انجام فعالیت‌های فوق برنامه، تشکلها و مناسبت‌ها با استفاده از ظرفیت دانشجویان

۳۸- رعایت مفاد آیین نامه برگزاری نشست‌ها، سخنرانی‌ها، اردوها، جلسات دانشجویی.

۳۹- اتخاذ رویکرد مدیریت مشارکتی با استفاده از ظرفیت دانشجویان، حضور و برگزاری منظم جلسات و استفاده از همفکری آنان در امور مختلف: بکارگری منابع انسانی ذیصلاح و تمهید امکانات مطلوب مشاوره، تربیت بدنی و سلامت دانشجویان.

۴۰- اهتمام به بهسازی و بازسازی مدام (سراها، غذاخوری ها و ...) در حد امکان و بالا بردن کیفیت و رعایت استانداردهای تغذیه.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار