بطحایی در استقبال از مقامآوران مسابقات جهانی ربوکاپ: یکی از رسالتهای نظامهای آموزشی توسعه استعدادهاست
دانشآموزان بعد از انقلاب ۶۸۰ مدال در المپیادهای علمی کسب کردند
تهران(پانا) - وزیر آموزش و پرورش روشهای آموزشی کشور را سنتی و مبتنی بر حافظه محوری و نیاز فعلی نظام آموزشی را تمرین و ممارست از جنس پرورش خلاقیت دانست.

به گزارش فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم استقبال از مقامآوران مسابقات جهانی ربوکاپ کانادا ۲۰۱۸ در فرودگاه بینالمللی امام خمینی (ره)، ضمن تقدیر از مقامآوران گفت: «یکی از رسالتهای نظامهای آموزشی، توسعه استعدادها و پرورش خلاقیت است.»
او خلاقیت را به معنی تمرین پیدا کردن راهحلهای جدید برای حل مسایل زندگی دانست و گفت: «شاید در ۵۰ تا ۱۰۰ سال پیش چنین نقشی برای نظام آموزشی متصور نبود اما مقتضیات زمان، نظامهای آموزشی را به این سمت کشانده است.»
بطحایی گفت: «با این مشکل مواجهیم که نظام آموزشی هنوز نتوانسته است سرمایهگذاری از این بُعد داشته باشد. هنوز روشهای آموزشی، سنتی و مبتنی بر حافظهمحوری است و نیاز به تمرین و ممارست از جنس پرورش خلاقیت وجود دارد.»
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دانشآموزان ۶۸۰ مدال در المپیادهای علمی کسب کردند و از این نظر در جوامع بینالمللی سرآمد هستند.»
بطحایی گفت: «دانشآموزان در ریاضی، فیزیک و شیمی بارها بارها قهرمان جهان شدند و با حمیت و پشتکار توانستهاند نقایص را برطرف کنند.»
او ادامه داد: «امیدوارم با جهت گیری پرورش خلاقیت در نظام آموزشی بتوانیم موفقیتهای بیش از پیش داشته باشیم.»
بطحایی در پایان به گسترش پژوهشسراها اشاره کرد و گفت: «تعداد پژوهش سراهای دانشآموزی به بیش از ۵۰۰ پژوهشسرا رسیده است که محل پرورش خلاقیت است و باید توسعه کمی و کیفی دهیم.»
ارسال دیدگاه