معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: وقت آن رسیده است از تجاوز به سرزمینهای کودکانمان دست برداریم
آزمون آسیبرسان پایه هفتم منطبق بر هیچ اصول تربیتی نبود
ساری (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: «یکی از مصادیق یاریرسانی به آموزش و پرورش احترام به تصمیماتی است که وزارت آموزش و پرورش با پشتوانه علمی اتخاذ میکند؛ به طور مثال، حذف آزمون آسیبرسان پایه هفتم که منطبق بر هیچ اصول تربیتی نبود.»
![معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: وقت آن رسیده است از تجاوز به سرزمینهای کودکانمان دست برداریم](https://cdn.pana.ir/thumbnail/Yzg2OGI9g144/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHKe7_r5c9rhUsAIKXaKdntA,,/Yzg2OGI9g144.jpg)
رضوان حکیم زاده در مراسم استانی گرامیداشت مقام معلم که امروز در اردوگاه شهدای دانشآموز شهرستان ساری برگزار شد، مازندران را باسوادترین استان کشور برشمرد و اظهار کرد: «مازندران در جذب نوآموزان و دانشآموزان، میانگین مدرک تحصیلی معلمان، کاهش نرخ تکرار پایه و پوشش تحصیلی جزو استانهای اول کشور در آموزش ابتدایی است.»
او با اشاره به دو مقوله تکریم گفتاری و تکریم رفتاری، افزود: «کلیدیترین نشانه تکریم عدم دخالت در امور فرهنگیان و دادن اختیار تصمیمگیری به آنان به عنوان ارزشمندترین و شایستهترین اشخاص است.»
حکیمزاده تصریح کرد: «همه دستگاهها دست یاری به ما را که به طرفشان دراز شده بپذیرند و در کنار آموزش پرورش بایستند.»
او افزود: «یکی از مصادیق این تصمیمگیری احترام گذاشتن به تصمیماتی است که وزارت آموزش و پرورش با پشتوانه علمی اتخاذ میکند؛ به طور مثال حذف آزمون آسیبرسان پایه هفتم که منطبق بر هیچ اصول تربیتی نبود.»
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد که همانطور که مهندسان، پزشکان و دیگر اصناف خود تصمیم میگیرند، باید تصمیمات فرهنگیان نیز که با تکیه بر علم تربیت است باید محترم شمرده شود.
حکیمزاده یادآور شد: «چیزی که ما در جامعه شاهد آن بودیم این است که دیگرانی که تخصصی در علم تربیت نداشتهاند، اجازه ورود و اظهار نظر تخصصی در علم تربیت را به خود دادند.»
این مسئول بیان کرد: «حق معلمان است که درباره امور تعلیم و تربیت تصمیمگیری کنند و حق آموزش و پرورش به عنوان عالیترین مرجع تصمیمگیری که متشکل از نخبگان تعلیم و تربیت منطبق با اصول علم تربیت است تصمیمی را به صلاح این و مرزبوم اتخاذ کنند.»
او با بیان اینکه وقتش رسیده دست از سر مدارس برداریم، گفت: «باید مدارس را به مدیران واگذار کنیم و این تعییر در نگرش را بپدیریم.»
معاون آموزش ابتدایی وزرات آموزش و پرورش عنوان کرد: «آموزش و پرورش، مدرسه انسانهای کمسواد و بی سواد نیست که توسط دانای کل و رئیس اداره شود و نقش مسئولان فقط و فقط هدایت باشد.»
حکیمزاده بیان کرد: «وزیر آموزش و پرورش با شهامت و جسارت تمام پیگیری میکند تا کودکی کودکانمان را به رسمیت بشناسیم و وقت آن رسیده است از تجاوز به سرزمینهای کودکانمان دست برداریم.»
او تاکید کرد: «نوجوانان ما نباید قربانی تصمیمگیری و آینه آرزوهای ما شوند، آنها را مقایسه کنیم، برچسب بزنیم و جدایشان کنیم و این قانون تا کنون جواب نداده است و نظامهای پیشرو که دانشآموزان را سرمایه خود میدانند این کار را نمیکنند.»
ارسال دیدگاه