وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: شهید مطهری شخصیت و جامعیت کم نظیری داشت

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که مرحوم استاد شهید مطهری هم در شخصیت و هم در اندیشه جامعیت مقبولی داشت که در ایران کم نظیر بود.

کد مطلب: ۸۱۸۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: شهید مطهری شخصیت و جامعیت کم نظیری داشت

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، سیدعباس صالحی، در آیین بزرگداشت سی و نهمین سالگرد شهادت علامه مطهری در فریمان اظهار کرد: ایشان از نظر شخصیتی فردی باهوش و در عین حال با پشتکار بود.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد باهوش زمین گیر هوش خود شده و دست از تلاش و پشتکار برمی دارند اما نگاه به تقویم کار روزانه شهید مطهری نشان می‌دهد که ایشان خیلی پرکار و خاص بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از دیگر ویژگی‌های شهید مطهری ترکیب کثرت و دقت در آثار گفتاری و نوشتاری ایشان بود که معمولا در افراد کمتر حاصل می‌شود، یعنی برخی پر می‌گویند و زیاد می‌نویسند اما دقیق نیستند و آنهایی که دقیق می‌نویسند، آثار کمی دارند اما شهید مطهری اینگونه نبود.

صالحی افزود: ترکیب علم و ایمان ویژگی دیگر شخصیتی شهید مطهری است، به این معنا که ذهن و روح ایشان به طور متوازن فعال شده بود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ترکیب حوزه و دانشگاه نیز بعد دیگر شخصیتی وجودی ایشان بود، به نحوی که این استاد شهید توانسته بود میراث دو نهاد علمی حوزه و دانشگاه را با هم جمع کند و یکی را به پای دیگری ذبح نکنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به رشد مطلوب شهرستان فریمان در 2 حوزه کشاورزی و صنعت افزود: فریمان شهری میراثی و تاریخی است و این سرمایه نهفته تاریخی را می‌توان بازپرورید.

صالحی اضافه کرد: به طور مثال در رباط سنگ بست سابقه‌ای می‌بینیم که در کل ایران کم نظیر است یا آبگرم شاهان گرماب، می‌تواند فرصت‌های مهمی را برای شهرستان فریمان در حوزه خدماتی و گردشگری طبیعی ایجاد کند.

وی فرهنگ، ایمان و دیانت را ویژگی مهم مردمان فریمان دانست و افزود: دیانت در این خطه موج می‌زند و وقتی رضاخان فضای محدودی را برای روحانیت ایجاد کرد منطقه فریمان به پناهگاهی برای روحانیت تبدیل شد و شیخ مجتبی قزوینی به روستای قلندر آمد و شیخ هاشم قزوینی هم در منطقه فریمان سکونت گزید.

وی تاکید کرد: این افراد مجتهدانی برجسته بودند که رشته‌های دیانت را در بین مردم این منطقه محکم کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بدو ورود به فریمان با حضور در گلزار شهدای این شهرستان به مقام رفیع شهیدان ادای احترام کرد و سپس از منزل موزه استاد شهید مرتضی مطهری و نمایشگاه روز فرهنگی این شهرستان دیدن کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار