بطحایی: خط قرمز آموزش و پرورش حفظ حریم و صیانت از حرمت معلم است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش تحول در این وزارتخانه را مهم دانست و تاکید کرد معلم مهم‌ترین رکن برای این تغییر است.

کد مطلب: ۸۱۸۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد
بطحایی: خط قرمز آموزش و پرورش حفظ حریم و صیانت از حرمت معلم است

سیدمحمد بطحایی در آیین سپاس معلم که امروز ۱۱ اردیبهشت به مناسبت گرامیداشت مقام معلم در دبیرستان شهدای شاهد هفت تیر منطقه ۶ برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: وقتی صحبت از آینده، عاقبت به خیری در آینده و روشنی می‌شود مهم‌ترین عاملی که در ترسیم این آینده موثر به نظر می‌رسد آموزش و پرورش به خصوص در کودکی و نوجوانی است.

وی ادامه داد: برای رسیدن به آینده مطلوب، روشن و مورد تاکید سند تحول بنیادین و همچنین رسیدن به مراتبی از حیات طیبه چاره‌ای جز تحول در آموزش و پرورش نداریم‌

بطحایی بیان کرد: برای رسیدن به افق‌های توسعه‌یافتگی در جامعه و هر کشور با هر زیربنایی چاره‌ای جز توجه به کیفیت آموزش و پرورش در دوره کودکی و نوجوانی نداریم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بنابراین معلم مهم‌ترین و موثرترین رکن در تحول است‌. ار نظر کارشناسان و صاحب‌نظران برای پیش‌بینی آینده جامعه، وضع فعلی مدارس مهم است.


بطحایی عنوان کرد: نیازها و ویژگی‌های نسل ما به سرعت درحال تغییر است و باید مدل‌های جدید برنامه ریزی داشته باشیم تا اموزش و پرورش کارآمد شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هدف اصلی تحول انطباق این وزارتخانه با اوضاع و نیازهای جدید است گفت: معلم مهم‌ترین عامل در رشد دانش‌‌آموز است.

وی تاکید کرد: هیچ تحولی انفاق نمی‌افتد تا زمانی که معلم نخواهد یا نتواند. یکی از دلایلی که تاکنون تلاش‌های صورت گرفته برای تحول به اهداف خود نرسیده همین نکته است باید به نقش مهم معلم توجه شود و نقطه عطف ما در تحول معلم باشد.

بطحایی اشاره کرد: شایستگی و توانمندی برای ورود به عرصه تحول و انگیزش و تمایل و رغبت به شغل معلمی، دو مولفه برای معلمی و ایجاد تحول است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های معلمی در کلاس برقراری انظباط و کنترل رفتار نا بهنجار در مدرسه است که معلم فهیم و کاربلد از این موضوع به عنوان فرصت استفاده می‌کند.

وی به موضوع توهن به معلم و ورود گستاخانه به حریم او در کلاس درس که اخیرا در خوزستان رخ داد، اشاره کرد و گفت: چنین اتفاق‌هایی ضربه هولناکی به پیکره تعلیم و تربیت وارد می‌کند.

بطحایی گفت: به تمام مدیرانم تاکید کرده‌ام که خط قرمز ما در آموزش و پرورش حفط حریم و صیانت از حرمت معلم است که اگر این شکسته شود حرمت یک میلیون و ۷۰۰ هزار معلم شاغل و بازنشسته شکسته می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: به عنوان همکار شما و عضوی از خانواده بزرگ آموزش و پرورش مهم‌ترین مسئولیتم حفظ این حریم و توجه به آن است تا کرامت معلمی حفظ شود.

وی با بیان اینکه معلمان با کمبود منابع، فضای آموزشی و پرورشی و امکانات همچنان چراغ تعلیم و تربیت این کشور را روشن نگه داشته‌اند، گفت: امروز روز سپاس از معلمان فداکاری است که هرروز چند ساعت را برای رفتن به مدرسه صرف می‌کند و در مسیرهای پرفراز و نشیب به مدرسه می‌رود.

وی ادامه داد: امروز روز معلمی است که مجبور است ایامی را دور از خانواده سر کند یا در شهرهای پرجمعیت در کلاس‌های پرتراکم با صبوری نگاه مهربانی خود را به تمام کلاس درس دارد.

در پایان این مراسم وزیر آموزش و پرورش با اهدای شاخه گل و حضور در کلاس‌های درس از معلمان قدردانی کرد. همچنین یکی از دانش‌آموزان این مدرسه به دلیل نقش وزیر آموزش و پرورش در حذف پیک نوروزی و آزمون‌های ورودی دوره ابتدایی از بطحایی تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار