رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی

تفاوت‌ها نباید دانش آموزان را از یکدیگر جدا کند

تهران (پانا)- رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور مارک زدن به دانش آموزان به صورت عادی، عقب مانده و تیزهوش را باعث تکبر و یا تضعیف دانش آموزان دانست و بر لزوم آموزش فراگیر در مدارس تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۱۳۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
تفاوت‌ها نباید دانش آموزان را از یکدیگر جدا کند

مجیدقدمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در برنامه پرسشگر که شب گذشته از شبکه آموزش کشور پخش شد، گفت: تفاوت های فردی یک واقعیت در جامعه است و با این تفاوت ها هدف نهایی آموزش و پرورش که آماده کردن فرد برای زندگی است تغییر نمی کند.

وی ادامه داد:معلولیت افراد مشکل آنها نیست و مشکل جامعه است و جامعه باید شرایطی را مهیا کند که افراد با شرایط متفاوت از شرایط زندگی بهره مند باشند. تفاوت ها نباید ساختارهای مدارس را تغییر دهد و دانش آموزان را از هم جدا کند.

قدمی درباره تعداد دانش آموزان استثانی در حال تحصیل نیز گفت: در حال حاضر۱۴۰هزار نفر دانش آموز تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی هستند که ۷۵ هزار نفر از آنها در مدارس خاص این معاونت تحصیل می کنند. ۶۵ هزار نفر از دانش آموزان ما در مدارس عادی تحصیل می کنند و از این نگاه فرد را برای زندگی آماده می کنیم.

وی در باره عوارض جداسازی دانش آموزان از یکدیگر گفت: مارک زدن به دانش آموزان بصورت عادی، عقب مانده و تیزهوش باعث تکبر و یا تضعیف دانش آموزان می شود و به همین دلیل باید آموزش فراگیر شود و نگاه جدا سازی را کنار بگذاریم و دانش آموزان را با استعدادهای مختلف در یک کلاس قرار دهیم تا از سرخوردگی ها جلوگیری و انطباق پذیری افراد را با تمامی قشرهای جامعه زیاد کنیم.

قدمی پیشرفت تحصیلی دانش آموزانی که در آموزش فراگیر هستند را بیشتر دانست و گفت: این دانش آموزان درصد قبولی بیشتری در کنکور دارند و در دانشگاه موفق ترند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه به علل مهاجرت نخبگان اشاره کرد و گفت: افراد باهوش باید برای زندگی در کنار همه افراد آموزش ببینند و اگر این افراد را به عنوان نخبه تربیت می کنیم مدیرانی می شوند که با جامعه ارتباط ندارند و این عدم ارتباط گیری منجر می شود که بیشتر دانش آموزان تیزهوش ما اقدام به مهاجرت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار