وزیر آموزش و پرورش در کارگروه توسعه عدالت آموزشی، فضا و کیفیت آموزشی:
عدالت آموزشی از موضوعات مهم در دستورکار دولت است/ ضرورت ارائه گزارش جامع اقدامات و دستاوردها
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در کارگروه توسعه عدالت آموزشی اظهار کرد: استقرار الگوی مدرسه تراز، با توسعه عدالت در فضا و تجهیزات و کیفیت بخشی به آموزش، عینیت مییابد.

علیرضاکاظمی در نشست کارگروه توسعه عدالت آموزشی، فضا و کیفیت آموزشی که در سالن جلسات وزارتخانه برگزار شد، با بیان اینکه عدالت آموزشی از موضوعات مهمی است که در دستورکار دولت قرار دارد، گفت: برای دست یافتن به این مهم نیازمند انسجام بالایی در وزارت آموزش و پرورش هستیم.
وی با تاکید بر اینکه باید گزارش دقیقی از دستاوردها در حوزه فضا و تجهیزات ارائه دهیم؛ گفت: اتفاقات مهم و قابل توجهی در شرف انجام است. بنابراین نیازمند تجمیع گزارش نتایج و دستاوردها هستیم.
کاظمی با اشاره به اینکه در حوزه فضا و تجهیزات آموزشی، نیازمند اطلس نیازها و نقشه راه و اقدامات عملیاتی هستیم، افزود: مدیران مرتبط با این پروژه موظفاند گزارش لحظهای از اقدامات در دست انجام را ارائه دهند تا مشخص شود که چه مقدار از مسیر را پیمودهایم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه گزارش مدونی از اقدامات تیمهای جهادی باید ارائه شود، افزود: ما در حوزه فضا و کیفیت نیازمند گزارش اقدامات هستیم. چون نقشه و طراحی آن از چندی پیش مشخص شده است. بنابراین همت مدیران مربوط باید بر اقدامات عملیاتی در این حوزهها باشد.
کاظمی با اشاره به اجرای الگوی مدرسه تراز تصریح کرد: توسعه فضا و کیفیت آموزشی با اجرای مدرسه تراز به یکدیگر متصل هستند و همگی در قالب توسعه کیفیت و فضاهای آموزشی در حال اجرا هستند.
وی بر رصد دائمی این طرح و بررسی مشکلات و کاستیها بر سر راه این پروژه تاکید کرد و گفت: نیازمند برنامه عملیاتی در استانها هستیم تا با بررسی روند و رویکرد انجام طرح بهصورت مستمر در جریان اقدامات قرار گیریم. همچنین نیازمند شبکهسازیهای متعددی در سراسر کشور در حوزه کیفیتبخشی هستیم.
در ادامه وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در حوزه رسانه نیازمند مستندسازی در مسیر اجرای طرح هستیم؛ گفت: با به تصویر کشیدن اقدامات، مخاطبین به طور کامل در جریان برنامههای عملیاتی قرار میگیرند.
در پایان این نشست وزیر آموزش و پرورش بر همافزایی و همراهی تیم اجرای پروژه توسعه عدالت آموزشی تاکید کرد و گفت: این خواسته رئیس دولت است و همگی برای اجرای آن باید همصدا باشیم تا یک بار برای همیشه مشکلات نظام تعلیم و تربیت رفع شود.
در این جلسه اعضای این کارگروه ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای طرح، بر ادامه مسیر تحقق توسعه عدالت آموزشی تاکید کردند.
ارسال دیدگاه