قائم‌مقام مدارس صدرا مطرح کرد:

ظرفیت تحول‌آفرین مدیران مدارس باید تجمیع شود

تهران (پانا) - قائم‌مقام سازمان مدارس صدرا با اشاره به تجربه برگزاری یازده نشست استانی در سال گذشته، بر ضرورت نقش‌آفرینی مدیران مدارس در تحقق تحول آموزشی تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۵۶۲۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت تحول‌آفرین مدیران مدارس باید تجمیع شود

به گزارش خبرنگار پانا؛ حجت الاسلام محمد حامد مبینی راوندی؛ قائم‌مقام سازمان مدارس صدرا در افتتاحیه نخستین اجلاس ملی مدارس طراز انقلاب اسلامی، با گرامی‌داشت یاد و نام امام جعفر صادق (ع)، ضمن خوشامدگویی به شرکت‌کنندگان گفت: «توفیق داشتم در نشست‌های استانی مدار حضور داشته باشم و چهره‌های بسیاری از مدیران را از نزدیک شناختم؛ این گردهمایی ملی فرصتی ارزشمند برای هم‌افزایی میان ظرفیت‌های آموزش و پرورش کشور است.»

وی افزود: «دور هم جمع شدن افراد دغدغه‌مند از استان‌های مختلف، با نگاه و تجربه‌های متنوع، می‌تواند منجر به برکات زیادی در مسیر تحول شود. باور داریم که خداوند به چنین جمع‌های مومنانه‌ای برکت می‌دهد.»

مبینی راوندی با تاکید بر اهمیت جایگاه مدیران مدارس در میدان آموزش و پرورش، در ادامه افزود: «مدار به عنوان شبکه‌ای از مدارس دولتی طراز انقلاب اسلامی، به توان و جایگاه شما مدیران باور دارد. شما فرماندهان میدانی هستید و نقش اساسی در تحقق تحول دارید.»

وی با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: «وقتی امام جامعه فرمانی صادر می‌کند، وظیفه ما به عنوان پیروان آن است که سهم خود را در تحقق این فرمان مشخص کنیم. نقش ما فقط در اتاق مدیریت مدرسه یا حتی در شهرمان خلاصه نمی‌شود. ما باید به آموزش و پرورشی بیاندیشیم که پرچم‌دار انقلاب اسلامی در جهان باشد.»

قائم‌مقام سازمان مدارس صدرا در ادامه افزود: «این جمع، جمعی تحول‌خواه است و با شناختی که از برنامه‌ها و ظرفیت‌های استانی دارم، معتقدم می‌توانیم به‌طور مؤثری بر گستره آموزش و پرورش کشور اثر بگذاریم.»

قائم‌مقام سازمان مدارس صدرا در ادامه سخنان خود با تأکید بر نقش‌آفرینی مدیران مدارس در مسیر تحول نظام آموزشی گفت: «مدار صرفاً یک چارچوب محتوایی نیست، بلکه بستری برای هم‌افزایی، انتقال ایده‌ها و ضریب‌دادن به دغدغه‌های واقعی مدیران است. این شبکه فرصتی فراهم کرده تا مدیران، حرف خود را به گوش دیگر مسئولان و مدیران برسانند و با زبان مشترک، برای حل مسائل اقدام کنند.»

وی با اشاره به ارتباط مؤثر با برخی مسئولان و نهادهای حاکمیتی برای پیشبرد اهداف تحول‌محور افزود: «تلاش داریم همه ارکان حاکمیتی را در خدمت تحول آموزش و پرورش قرار دهیم. سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این مسیر نقش پشتیبانی‌کننده دارد.»

مبینی راوندی همچنین از برگزاری یازده نشست محتوایی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: «در ۹ استان کشور نشست‌های هم‌اندیشی برگزار شد که سه موضوع اصلی در آنها دنبال شده است: ۱. تحول در شیوه‌های آموزش، ۲. راه‌اندازی کانون تابستانی مدارس و ۳. نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در عرصه مقاومت.»

وی افزود: «در بخش تحول آموزشی، مدیران به چالش‌هایی همچون کاهش انگیزه دانش‌آموزان و کیفیت پایین تدریس اشاره کردند و ایده‌هایی خلاقانه برای بهبود مطرح شد؛ از جلسات روضه خانگی میان همکاران برای تقویت ارتباطات، تا راه‌اندازی سالن‌های ورزشی برای ایجاد انگیزه در معلمان.»

قائم‌مقام مدارس صدرا درباره طرح‌های مشترک نیز گفت: «دو طرح مهم را به‌طور سراسری اجرا کردیم. یکی، راه‌اندازی کانون‌های تابستانی مدارس برای تحقق شعار "تربیت بدون توقف" و دیگری رزمایش ملی سفارتخانه مقاومت با شعار "هر مدرسه، یک سفارتخانه؛ هر دانش‌آموز، یک سفیر مقاومت" که بیش از دو هزار مدرسه دولتی به آن پیوستند.»

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این نشست، سرآغاز یک جریان ملی تحول‌آفرین باشد و گفت: «امروز با یاری شما، آغازگر یک حرکت جدی در مسیر آموزش و پرورش اسلامی خواهیم بود. ان‌شاءالله.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار