وزیر آموزش و پرورش:
بالاترین سرمایه دستگاه انسجام درونی، تیمی و تعامل و همافزایی است
وزیر آموزش و پرورش در چهل و سومین جلسه شورای معاونان، اظهار کرد: بالاترین سرمایه دستگاه انسجام درونی، تیمی و تعامل و هم افزایی است

به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ علیرضا کاظمی ظهر امروز در چهل و سومین جلسه شورای معاونان که در سالن جلسات دفتر وزیر برگزار شد، با قرائت دعای تحویل سال، گفت: تمام اتفافاتی که در زندگی ما رقم میخورد و مقدر میشود، برخاسته از اراده الهی است و ان شاء الله خداوند، سال ۱۴۰۴ را سال خوبی برای ما قرار بدهد.
وی با اشاره به همراهی بینظیر دولت با آموزش و پرورش، اظهار کرد: در طول ۴۵ سال گذشته، دکتر پزشکیان تنها رئیس جمهوری است که آموزش و پرورش را اولویت داده در صورتی که کشور با مسائل دیگری نیز مواجه است.
کاظمی تأکید کرد: آموزش و پرورش را باید با نگاه بلند و چتر فراگیر ببینیم و از تمام ظرفیتهای نظام تعلیم و تربیت استفاده کنیم.
کاظمی با اشاره به کسب عنوان «خادم القرآن» از سوی مدیرکل قرآن، نماز و عترت، تصریح کرد: از زحمات اداره کل، قدردانی میکنم و کسب این عنوان را به مدیرکل و همکارانشان تبریک میگویم.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش میتواند در این حوزه، فعالیتهای مؤثری انجام بدهد و سرآمد و الگو باشد.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در طول ۷ ماه گذشته، اعضای شورای معاونان اقدامات و تلاشهای بسیاری داشتند که قدردان آنها هستم.
وی افزود: باید به این موضوع بیاندیشیم که در مجموعهای که تحویل گرفتیم چه توفیقاتی داشتیم؛ آیا از آنها راضی هستیم یا خیر؟ و بعد از آن با برنامهریزی، اشکالات و ایرادات را برطرف کنیم تا کسب موفقیتها بیشتر شود.
کاظمی اذعان کرد: بالاترین سرمایه دستگاه، انسجام درونی، تیمی و تعامل و همافزایی است. تیم یعنی یک مجموعه همدل که همدیگر را قبول دارند و کمک میکنند.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه با قدردانی مجدد از تمامی تلاشها و اقدامات صورتگرفته در حوزههای مختلف، بر پیگیری مواردی از جمله اجراییسازی سند تحول بنیادین و عملیاتی کردن برنامهها و طرحهای کارگروه هوش مصنوعی، تعامل سازنده با نمایندگان مجلس، مستندسازی املاک، پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش در برنامههای قرآنی، تحول در برنامههای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برنامهریزی بهتر در باشگاه دانشپژوهان جوان، امانتداری از سرمایه فرهنگیان در صندوق ذخیره فرهنگیان، پروژه مهر، امتحانات نهایی و تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور، سوادآموزی، پژوهش، ثبتنام دانشآموزان مدارس شاهد، سیستم یکپارچه، انجمن اولیا و مربیان، برنامهریزی برای بانوان فرهنگی و دختران دانشآموز، نظارت بر شهریههای مدارس غیردولتی، شوراهای آموزش و پرورش، مدارس خارج از کشور، پیگیری تحول در برنامه درسی، عدالت آموزشی، ترک تحصیل و بازماندگان از تحصیل، مدرسهسازی و... اشاره و تأکید کرد.
گفتنی است؛ وزیر آموزش و پرورش در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم فرشیدی، وی را وزیر معلم دانست و برای وی طلب آمورزش و غفران الهی کرد.
ارسال دیدگاه