رئیس دانشگاه فرهنگیان خبر داد:
رشد ۱۲۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی و افزایش ۹۰۰ درصدی بودجه زیرساختی دانشگاه فرهنگیان
تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان با ارائه گزارش عملکردی، از دستاوردهای کم نظیر در توسعه زیرساختی، آموزشی و فرهنگی در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

رجبعلی برزویی در چهلمین نشست هیأت امناء دانشگاه فرهنگیان که ۲۷ اسفند با حضور وزیر آموزشوپرورش برگزار شد با اشاره به رشد ۱۲۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی و افزایش ۹۰۰ درصدی بودجه زیرساختی، تأکید کرد: دانشگاه فرهنگیان موفق به اخذ مجوز ساخت پردیسها و خوابگاهها شده و در حوزه توسعه فضاهای ورزشی نیز ۷۰ درصد پردیسها را تجهیز کرده است. همچنین، تعداد آشپزخانههای صنعتی از ۶ واحد به ۲۳ واحد افزایش یافته که نشاندهنده بهبود شرایط رفاهی دانشجومعلمان است.
وی با اشاره به جذب دانشجومعلمان از طریق آزمون اختصاصی و کانونهای ارزیابی برای نخستین بار در دانشگاه، اظهار کرد: همچنین بیش از ۲۲ هزار دانشجومعلم تحت آموزش صلاحیتهای حرفهای معلمی قرار گرفتند. همچنین، ۲هزار و ۴۰۰ دانشجومعلم در دورههای مرتبط با آسیبهای اجتماعی آموزش دیدند.
برزویی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۳ شاهد گسترش فعالیتهای فرهنگی و تربیتی نیز بود، افزود: اجرای بزرگترین اردوهای راهیان نور، مشارکت گسترده در پیادهروی اربعین و اعزام ۴هزار دانشجومعلم زیارتاولی به مشهد مقدس از مهمترین برنامههای اجراشده در این حوزه بودند.
وی راهاندازی پویش «کتاب به قیمت مطالعه» را اقدامی در جهت ترویج فرهنگ مطالعه بهویژه در حوزه دفاع مقدس دانست و به اهداء یک جلد کلامالله مجید به تمام دانشجومعلمان ورودی جدید اشاره کرد.
هوش مصنوعی بهطور جدی وارد سیستم تربیت معلم شده است
رئیس دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر تلفیق سنت و نوآوری در نظام تعلیم و تربیت، از آغاز اجرای نظام شبانهروزی واقعی و ورود فناوریهای نوین به فرایند آموزشی خبر داد و تصریح کرد: هوش مصنوعی بهطور جدی وارد سیستم تربیت معلم شده و از سال آینده، آزمایشگاههای دیجیتال در این بستر فعال خواهند شد. علاوه بر این، سامانه «نان» که بهعنوان یکی از مهمترین زیرساختهای تعلیم و تربیت طراحی شده، از سال ۱۴۰۳ در دانشگاه فرهنگیان عملیاتی شد.
وی از جذب یکهزار عضو هیأت علمی جدید و توسعه نشریات علمی خبر داد و سال ۱۴۰۳ را سال ساخت زیرساختها و سال ۱۴۰۴ را آغاز فصل جدیدی در کیفیتبخشی به دانشگاه فرهنگیان دانست.
برزویی در ادامه بر رویکرد تمرکززدایی و تفویض اختیارات به استانها تاکید و خاطر نشان کرد: سازمان مرکزی، نقش سیاستگذار و ناظر را ایفا خواهد کرد.
وی در پایان با اشاره به هدفگذاری دانشگاه فرهنگیان برای تبدیل شدن به مرجعیت علمی تعلیم و تربیت اسلامی، بر لزوم تعامل گسترده با خیرین، بهرهگیری از شیوههای نوین آموزشی و ایجاد بستری مناسب برای پرورش معلمان چندساحتی تأکید کرد.
ارسال دیدگاه