معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد:

حمایت آموزشی مستمر و ارتقای شاخص‌های عملکردی؛ گام‌های جدید معاونت ابتدایی برای بهبود کیفیت آموزش

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای اولین بار ما تمام مناطق آموزشی کشور را بر اساس شاخص‌های عملکردی ارزیابی کردیم و کارنامه‌ها را استخراج کردیم، گفت رصد پیشرفت و شاخص‌های ما براساس این اطلاعات خواهد بود نه لزوماً انجام فعالیت‌ها و اقداماتی که داریم.

کد مطلب: ۱۵۵۲۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
حمایت آموزشی مستمر و ارتقای شاخص‌های عملکردی؛ گام‌های جدید معاونت ابتدایی برای بهبود کیفیت آموزش

رضوان حکیم‌زاده در گفت‌وگو با پانا درباره اقدامات مهم اخیر و برنامه‌های سال ۱۴۰۴، معاونت آموزش ابتدایی، گفت: ما با کیفیت آموزش و یادگیری کار داریم. این موضوع در حوزه کار معاونت نوسازی هم وجود دارد.

حکیم‌زاده ادامه داد: یکی از برنامه‌های جدی که امسال شروع به اجرا کردیم، حمایت آموزشی مستمر از یادگیرندگان است. هدف این برنامه، شناسایی دانش‌آموزان نیازمند توجه و ارائه برنامه‌های جبرانی برای ارتقای بنیه یادگیری آن‌ها است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همچنین بیان کرد: خوشبختانه، ما ‌عملکرد تمام دانش‌آموزان دوره ابتدایی را در سراسر کشور انجام دادیم و برنامه عمل تدوین شده و به مدارس ابلاغ شده است. اجرای برنامه از پانزدهم بهمن ماه شروع شده و به نظر می‌رسد یکی از برنامه‌های هدفمندی است که ما امیدواریم در این مسیر از کمک خیرین، مدرسه‌یاران و همه ظرفیت‌های داوطلبانه هم استفاده کنیم.

وی افزود: هدف این است که با تمرکز بر دانش‌آموزانی که نیاز به حمایت دارند، شاهد ارتقای تحصیلی آن‌ها باشیم.

رضوان حکیم‌زاده ادامه داد: در رابطه با شاخص‌های برنامه، برای اولین بار ما تمام مناطق آموزشی کشور را بر اساس شاخص‌های عملکردی ارزیابی کردیم و کارنامه‌ها را استخراج کردیم.

وی افزود: اطلاعات ذکر شده برای استان‌ها ارسال شده است. برش استانی تهیه شده و رصد پیشرفت و شاخص‌های ما بر اساس این اطلاعات خواهد بود، نه لزوماً انجام فعالیت‌ها و اقدامات، که من فکر می‌کنم این گام تحولی خیلی مهمی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار