معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور:
تسهیل در رسیدگی به مشکلات مردم بدون معطلی، هدف اصلی تشکیل دفاتر بازرسی است
تهران (پانا) - معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: تسهیل در رسیدگی به مشکلات مردم بدون معطلی، هدف اصلی تشکیل دفاتر بازرسی است.

به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ علاءالدین رفیعزاده، معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در گردهمایی رؤسای ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه محرومیتزدایی و عدالت آموزشی به عنوان یکی از اولویتهای مهم رئیسجمهور و هیات دولت مطرح است، اظهار کرد: این نگاه ویژه، فرصتی ارزشمند برای آموزش و پرورش در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) و اهداف دولت به شمار میآید.
وی با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش بهعنوان نهادی که بیشترین ارتباط را با مردم دارد، گفت: نوع تعامل آموزش و پرورش با جامعه، تأثیر مستقیمی بر نگرش مردم نسبت به دولت و حاکمیت خواهد داشت.
رفیعزاده، دفاتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در وزارتخانهها را بازویی توانمند برای وزیر دانست و افزود: نظارت بر اهداف و برنامهها، ارزیابی عملکرد کارکنان، ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد از جمله اهداف کلیدی تشکیل این دفاتر در وزارتخانهها محسوب میشود.
وی با بیان اینکه پاسخگویی سریع و بیواسطه به شکایات مردم و رسیدگی به مشکلات آنان بدون پیچیدگیهای نظام اداری، فلسفه اصلی تشکیل دفاتر بازرسی در کشور است، تأکید کرد: هدف اصلی این دفاتر، تسهیل در رسیدگی به مشکلات مردم بدون معطلی است.
معاون رئیسجمهور همچنین راهاندازی سامانه فوریتهای اداری را اقدامی در جهت تسریع در پاسخگویی به مشکلات مردم دانست و خاطرنشان کرد: این سامانه در راستای تحقق شعار «دولت باید صدای بیصدایان باشد» طراحی شده است و مردم از طریق آن احساس خواهند کرد که صدای مشکلاتشان شنیده شده و برای حل آن اقدام خواهد شد.
ارسال دیدگاه