رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی:
جشنواره کتاب رشد، بخشی از پازل ترویج کتابخوانی در آموزش و پرورش است/ «سامان کتاب» ابزار انتخاب بهترین کتابها
تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، در مراسم اختتامیه بیست و دومین جشنواره کتاب رشد تأکید کرد که این جشنواره بخشی از پازل ترویج کتابخوانی در آموزش و پرورش است و از طریق سامانه "سامان کتاب" به مدارس و خانوادهها در انتخاب بهترین منابع مطالعه کمک میکند.

علی لطیفی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، در اختتامیه بیست و دومین دوره جشنواره ملی کتاب رشد گفت: این جشنواره فرصتی برای گردهمایی افرادی است که دغدغهای مشترک دارند؛ کودک و کتاب. زیستبوم ترویج کتابخوانی در آموزش و پرورش از دو بخش تشکیل شده است: فرایند ساماندهی منابع آموزشی و ترویج فرهنگ کتابخوانی. در این راستا، سامانه "سامان کتاب" به نشانی samanketab.roshd.ir ایجاد شده است تا به مدارس و خانوادهها در انتخاب بهترین منابع کمک کند.
لطیفی با اشاره به اهمیت کتابخوانی از سنین کودکی افزود: اگر کتاب یار مهربان و خوشبیان باشد، از بهترین دوستان دوران کودکی خواهد شد. هدف اصلی ما این است که دانشآموزان از سنین پایین با فرهنگ مطالعه آشنا شوند و این عادت را در خود نهادینه کنند.
وی همچنین به دو رویداد مهم این جشنواره اشاره کرد و گفت: نشستهای علمی با موضوعاتی همچون آینده کتاب کودک و نوجوان در عصر هوش مصنوعی و نقش معلمان در ترویج کتابخوانی صورت گرفت. همچنین رویداد "کتابنما" که در دو سال اخیر به یکی از بخشهای جذاب جشنواره تبدیل شده است و در آن، از ابزارهای چندرسانهای برای برجستهسازی نقش کتاب در زندگی کودکان و نوجوانان استفاده میشود.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در پایان، از رسانهها، بهویژه شبکه پویا و شبکه امید، برای کمک به تثبیت نشان رشد و معرفی کتابهای مناسب به دانشآموزان قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که با برکت ماههای شعبان و رمضان، شاهد شکوفایی بیشتر فرهنگ کتابخوانی در میان کودکان و نوجوانان باشیم.
ارسال دیدگاه