رئیس دانشگاه فرهنگیان در آیین اختتامیه فصل اول برنامه تلویزیونی "میم مثل معلم" :
نخبهترین دانشآموزان به نظام "تعلیموتربیت" و "مسیر معلمی" گرایش دارند
تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه امروزه، نخبهترین دانشآموزان به نظام تعلیم و تربیت و مسیر معلمی گرایش دارند، گفت این دانشآموزان که در رشتههای برتر دانشگاهی نیز پذیرفته میشوند، ورودیهای نخبهتری را برای معلمی رقم میزنند؛ بنابراین مسئولیتها در این حوزه به مراتب سنگینتر خواهد شد.

آیین اختتامیه فصل اول برنامه تلویزیونی "میم مثل معلم" با حضور علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش، رجبعلی برزویی رئیس دانشگاه فرهنگیان، رضامراد صحرایی وزیر اسبق آموزش و پرورش و مسئولان مربوطه در سالن همایشهای مجتمع فرهنگی آدینه برگزار شد.
رجبعلی برزویی در این مراسم به فصل اول برنامه استعدادیابی معلمان "میم مثل معلم" اشاره کرد و گفت: در پایان فصل نخست، دانشگاه فرهنگیان با موفقیت به موضوع ورود به آموزش معلمان پرداخته است. امید است با برنامهریزیهای جدید، بتوانیم همکاری با این عزیزان را ادامه دهیم.
برزویی افزود: جایگاه و نقش معلم، برای همه روشن است. اگر در هر کشوری، معلمان در مسیر درست تربیت قرار گیرند و بتوانیم معلمان با ساعتهای آموزش متعدد تربیت کنیم، قطعاً همه ابعاد نیروی انسانی کشور به بهترین شکل تربیت خواهند شد.
وی با بیان اینکه اهمیت شیوههای نوین آموزشی بسیار جدی است، اظهار کرد: استفاده از ابزارهای نوین آموزشی و تکنیکهای آموزشی جدید، امکانی را فراهم کرده است که بهترین روشها انتخاب و در اختیار همه قرار گیرد. امروزه، نخبهترین دانشآموزان به نظام تعلیم و تربیت و مسیر معلمی گرایش دارند. این دانشآموزان، که در رشتههای برتر دانشگاهی نیز پذیرفته میشوند، ورودیهای نخبهتری را برای معلمی رقم میزنند. بنابراین، مسئولیتها در این حوزه به مراتب سنگینتر خواهد شد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: پیشبرد روشهای نوین آموزشی، نیاز به زمان و تلاش فراوان است. معلمان، وظایف و مسئولیتهای متعددی دارند. صلاحیتها و توانمندیهای متعدد، از جمله آموزش، صلاحیتهای دینی و مذهبی، تربیت و روانشناسی، و سلامت، از جمله ضروریات یک معلم هستند. امیدواریم در فصل دوم این برنامه، با همکاری دانشگاه فرهنگیان، بتوانیم برنامههای معلمان را به پیش ببریم و روشهای آموزش این ابعاد مختلف را به بهترین شکل تربیت کنیم.
برزویی بر ارزشمندی و ضرورت ورود تلویزیون و رسانه به آموزش معلم، تأکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه معلم، باید همه تلاش خود را برای تربیت و آموزش معلمان به بهترین شکل ممکن به کار بگیریم. تربیت معلمان با ساعات آموزش متعدد، کلید توسعه اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی کشور است. از همکاران و بزرگوارانی که در این امر مشارکت دارند، صمیمانه سپاسگزارم. امیدواریم با حمایتهای لازم، این مسیر به جایگاه مطلوب خود برسد.
وی ادامه داد: وزیر محترم نیز به دغدغههای فرهنگیان توجه دارند. دغدغههای وزیران پیشین و فعلی نسبت به دانشگاه فرهنگیان، شانس خوبی برای ما است. رئیس جمهور نیز به طور جدی به آموزش و پرورش و تربیت معلمان توجه دارند و انشاءالله به زودی به این حوزه ورود خواهند کرد.
برزویی افزود: مجلس نیز در بحث منابع و اعتبارات، همکاری خوبی داشته است. امید است سال آینده، سال خوبی برای تربیت معلمان باشد. همچنین، توجه و تأکید رهبر معظم انقلاب در مورد تربیت معلم، فرصت طلایی برای همه ما است تا با همکاری و همدلی، مسیر تربیت معلم را به بهترین نحو ممکن پیش ببریم.
ارسال دیدگاه